You are currently viewing 6 podstawowych błędów w prowadzeniu fanpage na Facebook’u

6 podstawowych błędów w prowadzeniu fanpage na Facebook’u

Zastanawiasz się, jak prowadzić fanpage w Social Media? Nie mamy dla Ciebie niestety złotej rady, ale możemy troszkę podpowiedzieć.

Nie ma co ukrywać. Koniecznością jest w dzisiejszych czasach komunikacja z klientami przy pomocy Social Media. Niezwykle istotną sprawą jest prowadzenie fanpage na Facebooku. Niestety, bardzo łatwo jest popełniać błędy, które sprawią, że nasze działania nie będą przynosiły oczekiwanych efektów. W dzisiejszym wpisie przedstawimy wam 6 największych błędów, w prowadzeniu Social Media. Są to zarazem największe i najczęściej popełniane błędy, które mogą powodować, że nasze posty nie docierają do tych odbiorców, co byśmy chcieli, osiągi są ograniczone oraz nie powodują interakcji.

1. Czas publikacji

Prowadzenie fanpage na Facebooku z pozoru wydaje się łatwe. Ale niestety nie do końca tak jest. Jeśli chcesz zbudować zaangażowanie, musisz poświęcić temu sporo czasu. Bardzo ważną rzeczą jest czas publikowania postów a dokładnie godzina publikacji. Nie da się dokładnie stwierdzić, o której godzinie powinniśmy publikować nasze wpisy. Jakiś czas temu pisaliśmy o statystykach na Facebooku, tam znaleźć można zakładkę, w której wykres pokazuje, w jakich godzinach nasi fani przebywają w sieci. Na podstawie tego wykresu bardzo łatwo jest określić najlepszą godzinę czy dzień publikacji. Na przykład, jeśli prowadzisz sklep internetowy, a publikujesz posty w godzinach swojej pracy, czyli w godzinach do południowych niestety takie działanie może minąć się z celem, ponieważ Twojej klienci również w tym czasie przebywają w pracy i mogą nie zobaczyć twoich wpisów. Optymalnym rozwiązaniem jest publikacja postów w godzinach porannych bądź wieczornych jednak nie jest to złoty środek.

2. Nieestetyczne zdjęcia lub grafiki

Prowadzenie fanpage na Facebooku to nie tylko treści. Jak wiemy, komunikacja w Social Media, opiera się przede wszystkim na komunikacji wizualnej, czyli między innymi na zdjęciach czy filmach. Problem pojawia się wtedy, kiedy publikujesz zdjęcia, które są nieatrakcyjne bądź nieestetyczne i nie przyciągają wzroku. Jeśli tworzysz grafiki, pamiętaj aby były one w kolorach kontrastujących z kolorami Facebooka. Istnieje większe prawdopodobieństwo przyciągnięcia wzroku odbiorcy do Twojego postu. Jeśli prowadzisz sklep internetowy i chcesz publikować swoje produkty, skup się na bardzo dobrej fotografii, bądź zatrudnij do tego specjalistę. Nie od dziś wiadomo, że klienci kupują wzrokiem, jeżeli grafika bądź zdjęcie jest ładne, istnieje większe prawdopodobieństwo, że zainteresujesz odbiorcę swoim produktem. Pamiętaj również przed publikacją upewnić się, jakie powinny być wymiary grafik na Facebook.

3. Sposób komunikacji

Pisząc sposoby komunikacji Mam głównie na myśli język, którego używasz. Pamiętaj, aby nie był on zbyt skomplikowany czy branżowy Twoje kliencie mogą tego nie zrozumieć i nie będą z chęcią czytać tego, co napisałeś. Uważaj również na błędy językowe! Internauci w dzisiejszych czasach są bardzo wyczuleni i mogą wytknąć nawet najmniejszy błąd na Twoim fanpage. Oprócz zasad ortograficznych i interpunkcyjnych pamiętaj również o dopasowaniu języka do grupy docelowej. Jeżeli Twoim odbiorcą są osoby starsze niż w oficjalnym to nie, jeśli to młodzi ludzie, możesz użyć języka swobodnego.

4. Nieodpowiednia liczba publikacji

Nieodpowiednia to znaczy zarówno zbyt duża, jak i zbyt mała liczba publikowanych postów. Jeżeli częstotliwość postów na swoim Facebooku, będzie zbyt duża, Twoje klienci mogą się znudzić i wyłączyć obserwacje bądź odlike’ować Twój fanpage, a tego zdecydowanie nie chcemy. Natomiast, jeżeli będzie zbyt mała, nie uda ci się zaistnieć w świadomości Twoich klientów.

5. Nieangażujący content brak wezwania do działania.

Komunikacja na Facebooku wymaga tworzenia treści, które będą angażujące. Jeżeli nie uda Ci się zaangażować klientów, możesz nie osiągnąć oczekiwanych efektów. Wezwanie do działania to bardzo istotna część postu Twoi klienci powinni wiedzieć, do czego chcesz ich zmotywować. Nie możesz jedynie zamieścić treści, bądź zdjęcia warto posiłkować się zwrotami lub przyciskami „kup teraz”, „zobacz”, „przejdź na stronę”, „odwiedź nas”, „napisz do nas”, itp. pamiętaj, aby Twój odbiorca miał jasne informacje, czego od niego oczekujesz, Przykładowo, Jeśli chcesz, żeby Twój odbiorca przeszedł na Twoją stronę, jeśli nie zamieścisz mu w tym poście linka i nie wyjaśnisz dokładnie gdzie powinien kliknąć prawdopodobnie tego nie zrobi. Dlatego tak ważna jest odpowiednia komunikacja na fanpage.

6. Systematyczność

Ostatnim punktem, jest systematyczność. Pamiętaj systematyka w każdej dziedzinie jest bardzo istotna, a komunikacja na fanpage wymaga 100% systematyczności. W przeprowadzaniu swojego fanpage na Facebooku, staraj się publikować w miarę możliwości systematycznie, a z czasem uzyskasz oczekiwania efekty. Oczywiście, z pewnością nie pojawią się one tuż po założeniu Twojego fanpage. Niektóre firmy, potrzebują na to nawet lata pracy, aby uzyskać oczekiwana rezultaty i zaangażowanie klientów. A im zaangażowanie będzie większa będzie Ci łatwiej prowadzić swój fanpage.

Tak jak wspominaliśmy na początku, komunikacja z klientami poprzez fanpage na faceboku nie jest bardzo łatwą sprawą, ale nie niemożliwą. Jeśli masz na tyle czasu, chęci i lubisz to – po prostu działaj, stosując się do powyższych rad. Jeśli natomiast nie chcesz, nie umiesz, lub nie masz czasu prowadzić fanpage w social media, śmiało możesz zlecić to specjalistom, którzy znają się na tym najlepiej. Skontaktuj się z nami i sprawdź jak możemy Ci pomóc

Prowadzenie Fanpage na FB | Reklama na Facebooku | Agencja Reklamowa Nowy Sącz | Kraków | Małopolska! Sprawdź jak możemy Ci pomóc i napisz emial: kontakt@dajznac.pl