You are currently viewing 5 podpowiedzi jak skutecznie prowadzić swój fanpage?
5 wskazówek jak prowadzić konto firmowe

5 podpowiedzi jak skutecznie prowadzić swój fanpage?

Zastanawiasz się, na czym polega prowadzenie fanpage na Facebooku? Jak zbudować relację z klientami a w efekcie osiągnąć oczekiwaną sprzedaż?

Prowadzenie fanpage to dzisiaj podstawowy kanał przekazu informacji z potencjalnymi klientami. Skoro trafiłeś na nasz blog, to zapewne zastanawiasz się jak prowadzić fanpage, lub już go prowadzisz i chcesz rozwijać. Jeśli tak, to prawdopodobnie masz ten sam problem, jak większość osób prowadzących swoje biznesowe konta – zwane Fanpage’ami, czyli: W jaki sposób zaangażować swoich fanów, jak wywołać reakcje pod postami? Jeśli systematycznie prowadzisz fanpage na Facebooku, zależy Ci na jego rozwinięciu, prawdopodobnie też zastanawiałeś się już nad reklamą na Facebooku, lub nawet tworzyłeś reklamy?

Nie jest tajemnicą, że prowadzenie fanpage polega głównie na budowaniu relacji. To właśnie zaangażowanie fanów jest tym, co algorytm Facebooka docenia najbardziej. Dlatego dzisiaj przedstawimy kilka pomysłów, które pomogą Wam sprostać temu wyzwaniu!

  1. Buduj relacje z klientami – DIALOG!

Najważniejszą sprawą jest zmiana podejścia do swojego profilu biznesowego na Facebooku. Wiele marek, które prowadzą strony biznesowe na Facebooku, tworzy posty, które są niejako monologiem, informującym o produkcie lub o działalności i profilu firmy. Zastanówmy się chwilę… Jeśli zobaczymy post, który informuje, że sklep rowerowy sprzedaje rowery, w cenie X, opisuje wszelkie jego walory, na zdjęciu zobaczymy rower z każdej strony – po co mielibyśmy taki post skomentować? Co skłoni nas do jakiejkolwiek reakcji? Raczej nic!

Zachęcamy, aby jednak posty tworzyć w formie dialogu – przede wszystkim zadawać pytania i zachęcać do odpowiedzi. W następnym kroku możesz to wykorzystać, prowadząc konwersację z odbiorcą w komentarzach – w ten sposób zbudujesz relację ze swoimi klientami. Rozmawiaj!

  1. Twórz relacje LIVE

Ostatnio modne transmisje Live – czyli transmisje na żywo, zdecydowanie zwiększają zaangażowanie pod postami. Wprawdzie nie wiemy na jak długo ta „moda” się przyjmie, jednak na tą chwilę zdecydowanie przynosi wiele korzyści. Podczas takiej transmisji masz doskonałą okazję do zaangażowania „na żywo” swoich fanów”. Możesz uzyskać od 6 do 10 razy wyższe zaangażowanie pod postem! Wykorzystaj to!

  1. Wykorzystuj reklamy na facebooku

Reklamy możesz ustawiać z poziomu Menadżera reklam na Facebooku, Instagramie, Messengerze itp. Reklamy są naprawdę skuteczne, a nadal wielu przedsiębiorców boi się korzystać z tego źródła reklamy. Wokół reklamy na Facebooku powstało wiele mitów – że to trudne, że budżety muszą być ogromne itp. Jednak coraz więcej właścicieli stron na facebooku doskonale sobie w tym temacie radzi. Jeśli jednak nie wiesz, jak się za to zabrać, warto skorzystać z pomocy specjalistów!

  1. Grupy na Facebooku

Tak! Chodzi dokładnie o GRUPY! Ale uwaga! Nie wystarczy założyć grupy tematycznej, wrzucać posty od czasu do czasu i czekać na efekty. W taką grupę należy się naprawdę mocno zaangażować, aby jej członkowie również się zaangażowali. Odbiorcy zdecydowanie bardziej angażują się w posty w grupach niż na Profilach facebookowych, ponieważ czują się lepiej w mniejszej, zamkniętej „społeczności”. Warto następnie ruch z grup, przekierowywać na fanpage.

  1. Wykorzystuj BOTY.

Brzmi strasznie, ale to nic trudnego J Chodzi o wykorzystanie botów – czyli zautomatyzowane odpowiedzi pod postami, które mocno wpływają na zaangażowanie fanów, które algorytm Facebooka odbiera jako interesującą treść, którą odbiorcy chcą komentować. Jest do idealny sposób, aby „wciągnąć” w rozmowę odbiorców. Dodatkowo – tworząc w późniejszym czasie grupę niestandardowych odbiorców, możesz do tych właśnie osób kierować reklamy.

Jeśli zależy Ci na zdobyciu zaangażowania swoich fanów, nie warto wykorzystywać wszystkich naszych pomysłów jednocześnie. Wybierz na początek jeden i skup się na nim! A z pewnością uzyskasz zadowalające efekty.

Jak widzisz, prowadzenie fanpage nie jest prostą sprawą i należy się w to zaangażować. Jeśli jednak nie chcesz, nie umiesz bądź nie masz na to czasu, zastanów się nad powierzeniem tych obowiązków naszym specjalistom, którzy od lat zajmują się prowadzeniem kont biznesowych na Facebooku.

Reklama na Facebooku | Prowadzenie Fanpage na FB | Agencja Reklamowa Nowy Sącz | Kraków | Małopolska! Sprawdź jak możemy Ci pomóc