You are currently viewing Prowadzenie fanpage na Facebooku – jakie posty są atrakcyjne?

Prowadzenie fanpage na Facebooku – jakie posty są atrakcyjne?

Jeśli zastanawiasz się, jakie posty publikować na Facebooku, aby prowadzenie fanpage było skuteczne – ten wpis jest dla Ciebie!

Od momentu założenia fanpage na Facebooku, do osiągnięcia sukcesu, czyli zasięgu, na jakim Ci zależy, jest bardzo długa droga. Przede wszystkim, ważne jest poznania algorytmu Facebooka, który tak naprawdę decyduje, kiedy i co pojawia się w aktualnościach Twoich użytkowników. Niestety, nie jest to łatwe, ponieważ algorytm często się zmienia, ale na szczęście istnieje kilka fajnych sposobów, na angażujące posty na fanpage. Oczywiście nie jest to jedyny sposób na zwiększenie zasięgów. Wszystko zależy od wielu czynników. Między innymi od branży, w jakiej działasz, od twojej grupy docelowej, wieku czy płci Twoich odbiorców itp. Potraktuj ten wpis jako inspirację! Warto oczywiście testować różne rozwiązania, aby upewnić się, które z nich przyniosą oczekiwane korzyści na Twoim fanpage. Wiele osób zadaje sobie pytanie, jakie posty publikować. Źródłem zdobycia zaangażowania jest poznanie odpowiedzi właśnie na to pytanie!

Tak więc, skuteczne prowadzenie fanpage na Facebooku – jakie posty są atrakcyjne?

  1. Publikuj ciekawe lub śmieszne historie i cytaty.

Prowadzenie facebooka to przede wszystkim szukanie sposobów na zainteresowanie fanów treściami jakie publikujesz. Użytkownicy Facebooka, bardzo lubią ciekawe lub inspirujące cytaty i historie. Mądre, zabawne, z przesłaniem. Takie posty często są udostępniane i przesyłane znajomym, dzięki czemu Twój zasięg wzrośnie. Oczywiście dobrze by było, aby treści były przynajmniej w minimalnym stopniu związane z Twoją branżą.

  1. Real Time Marketing.

To nic innego jak nawiązywanie do bieżących wydarzeń. Obserwuj wszystko, co dzieje się w Internecie, szczególnie wokół Twojej branży. Nawiązując do bieżących wydarzeń, ważne jest, aby robić to odpowiednio szybko. Dobrze przygotowane posty RTM, potrafią bardzo angażować społeczność. Publikuj takie informacje na Twoim fanpage.

Jako idealny przykład można podać najnowszą sytuację banku mBank. Z pewnością każdy, kto ma aplikację tego banku, otrzymał powiadomienie z ciągiem polskich znaków, który później stał się tzw. „memem”. Przypuszczalnie był to błąd systemu bądź pracownika banku, jednak zarówno mBank, jak i wiele różnych firm bardzo dobrze wykorzystały tę sytuację między innymi właśnie na swoich fanpage.

  1. Edukuj.

Prowadzenie fanpage to trudna praca. Oprócz tego, że Twoi fani dzięki Facebookowi, mogą dowiedzieć się o Twojej firmie, polubić Twój fanpage, warto, aby mogli otrzymać jakąś dodatkową wartość. Oprócz tego, że będziesz ich bawić, wzruszać czy w innych sposób interesować, dobrze, aby mogli się na przykład nauczyć czegoś nowego.

  1. Wystrzegaj się rutyny.

Prowadzenie fanpage na Facebooku, to żmudna praca, dlatego czasem zdarza się popaść w rutynę. W mediach społecznościowych chyba nie ma nic gorszego niż rutyna. Często mamy na Facebooku polubionych nawet setki fanpage, z których w rzeczywistości niewiele odwiedzamy. Spróbuj działać tak, aby Twoje posty nie były ciągle takie same i nie zasypuj nimi swoich odbiorców. Publikuj posty które zwrócą uwagę Twojej grupy docelowej, będą różnorodne, ciekawe i angażujące.

  1. Pokaż jak pracujesz

Pokaż swoim fanom, jak wygląda Twoja praca od kuchni. Jeśli jesteś producentem danego produktu, pokaż jak powstaje, przedstaw swoją ekipę, pokaż siebie przy pracy lub chociażby maszyny których używasz. Takie działanie z pewnością zainteresuje Twoich odbiorców i z ciekawością będą śledzić Twój fanpage. Pamiętaj, że skuteczne prowadzenie fanpage na Facebooku nie polega tylko na publikowaniu postów reklamujących Twój produkt. Musisz zdobyć zaufanie i lojalność swoich odbiorców, a dopiero później możesz liczyć na sprzedaż przy pomocy Twojego fanpage.

  1. Angażuj odbiorców

Idealnym sposobem do angażowania odbiorców pod postami na Twoim fanpage, jest prośba o dodanie reakcji. Możesz to wykorzystać, na przykład dodając post, w którym przedstawisz zdjęcia z dwoma, trzema czy czterema wariantami produktu i poprosić, aby głosowali za pomocą dostępnych reakcji. I tutaj mała podpowiedź, algorytm Facebooka uważa n serduszko jako większe zaangażowanie niż sam like, ponieważ wymaga odrobinę więcej wysiłku od odbiorcy. A jak tę wiedzę wykorzystasz, to już zależy od Ciebie.

  1. Pilnuj kalendarza

Może się to wydać błahe, jednak warto codziennie zaglądać w kalendarz. Wbrew pozorom, każdego dnia jest jakieś święto. Jeśli prowadzisz pizzerię, nie zapomnij o światowym dniu pizzy, jeśli masz sklep rowerowy, nie możesz pominąć światowego dnia roweru. Tak jak wspominaliśmy, prowadzenie fanpage na facebooku nie polega jedynie na publikowaniu treści reklamowych!

  1. Zapewnij swoim odbiorcom rozrywkę.

Oprócz ciekawych linków, żartów,,historii, czy cytatów warto przygotować dla odbiorców zabawy, typu „oznacz znajomego”. Nie musi to być forma konkursu, wystarczy zwykła zabawa, szczególnie jeśli wymyślisz fajny content. Zaangażowanie z pewnością wzrośnie a prowadzenie fanpage stanie się przyjemnością.

  1. Nie zapominaj o estetyce.

Jak wiadomo, wszyscy „kupujemy oczami”. Zawsze bardziej zainteresuje nas to, co ładne i estetyczne. Pamiętaj więc, że prowadzenie facebooka to przede wszystkim komunikacja wizualna!. Ważne jest, aby grafiki czy zdjęcia, które publikujesz, były odpowiednie. Dodatkowo dobrze jest, kiedy kolory Twoich grafik są kontrastujące z kolorami Facebooka, dzięki czemu bardziej przyciągniesz wzrok użytkowników.

Jeśli Ty również zastanawiałęś się jakie posty publikować na swoim fanpage, mamy nadzieję, że udało nam się Ciebie troszkę zainspirować!

Jak widać, skuteczne prowadzenie fanpage na Facebooku nie jest łatwą sprawą, ale można się tego nauczyć. Jeśli jednak nie masz czas, nie chcesz, nie lubisz, lub nie możesz się tym zająć, pomyśl nad zleceniem tych działań specjalistom. Jeśli chcesz, abyśmy poprowadzili Twój fanpage na Facebooku, wystarczy, że się z nami skontaktujesz a przedstawimy wszelkie szczegóły.

Daj Znać – skuteczne prowadzenie fanpage na Facebooku | Agencja reklamowa | Małopolska | Prowadzenie facebooka Nowy Sącz | Reklama na facebooku Nowy Sącz