Prowadzenie fanpage na Facebooku to nie jest łatwe zadanie. Często właściciele firm, zlecają je praktykantom, lub dają jako dodatkowy obowiązek pracownikom, którzy w wolnym czasie mają publikować treści na firmowym Facebooku. Jednocześnie oczekują zadowalających efektów.
Niestety w wielu firmach w Polsce, tak wyglądają realia, jeli chodzi o prowadzenie Facebooka firmowego. Z czasem gdy okazuje się że działania nie przyniosły żadnych korzyści stwierdzają, że reklama w Social Media najzwyczajniej w świecie nie działa i jest bezsensowną stratą czasu pieniędzy.
Na naszym blogu, wspominaliśmy już o przyczynach braku efektów w prowadzeniu konta na Facebooku TUTAJ ( https://dajznac.pl/6_bledow_prowadzenie_fanpage_na_facebooku_nowy-sacz/ ) oraz wspominaliśmy jakie posty są atrakcyjne à TUTAJ ( https://dajznac.pl/prowadzenie-fanpage-na-facebooku-jakie-posty-sa-atrakcyjne/ ). Jednak przeczytaniu kilku nawet najlepszych artykułów nie zawsze pomoże. Owszem, poznasz zasady jakimi warto się kierować, ale jak w każdej dziedzinie bez praktyki i popełniania błędów nie ma możliwości osiągnięcia sukcesów. Widziałeś kiedyś kierowcę, który po kursie teoretycznym jeździł dobrze samochodem? No właśnie – my też nie. Dlatego doświadczenie jest niezmiernie ważne. Tym bardziej że Mark Zuckenberg nie próżnuje. Algorytmy bardzo często się zmieniają, więc jeśli nie będziesz śledził trendów i zmian regularnie, nie ma co liczyć na zadowalający efekt.
Facebook to bardzo to rozbudowane medium, które już dawno nie ogranicza się do udostępniania, lajkowania i komentowania postów wyświetlanych na tablicy. Aby móc w pełni wykorzystać możliwości, jakie nam daje, musimy zdobyć pewną wiedzę, umiejętności i troszkę doświadczenia i co za tym idzie, tym również popełniać błędy.
Przedsiębiorcy bardziej świadomi mocy Social Mediów, decydują się na zatrudnienie specjalisty, którego jedynym obowiązkiem będzie dbanie o firmowe Social Media. Oczywiście polecamy takie rozwiązanie – takie osoby, które mają spore doświadczenie, mogą bardzo dobrze promować działalność na Facebok’u. Oczywiście są też minusy takiego rozwiązania – mianowicie jest to bardzo poszukiwany zawód więc specjalistów nie ma wiele, a jak są, życzą sobie bardzo duże kwoty za swoją pracę – i dobrze! Należy się, bo robią „kawał dobrej roboty”..
Innym sposobem, jest skorzystanie z oferty firmy, która zajmuje się prowadzeniem fanpage na Facebook’u. Taką firmą jest m.in. nasza – naszym „konikiem” jest prowadzenie Facebooka w Nowym Sączu, ale i w całej Małopolsce.
Pojawia się wtedy pytanie: Ile kosztuje prowadzenie facebooka firmowego?
Niestety, nie mamy na to jednoznacznej odpowiedzi. Dlaczego? Ponieważ na Facebooku mamy różne fanpage, wiele, różniących się od siebie branż, różne grupy docelowe, inne wymagania itp. Fanpage różnią się również od siebie wielkością – im większy fanpage – zrzeszający więcej fanów, tym tak naprawdę więcej pracy. Jednak istnieją pewne czynniki, które wpływają na cenę za prowadzenie konta na Facebooku w Nowym Sączu i okolicach.
1. Wielkość Fanpage’a
Tak jak już wcześniej wspominaliśmy. Prowadzenie fanpage’a gdzie jest kilka tysięcy fanów i ogromna interakcja, będzie dużo bardziej wymagające on małych kont.
2. Wymagania
Czasem właściciele małych fanpage’y chcą w szybkim czasie osiągnąć duże zasięgi przy możliwie jak najniższych kosztach. W takiej sytuacji również trzeba spędzić na działaniach bardzo dużo czasu i włożyć ogrom pracy. A i tak pewnych rzeczy nie da się przyspieszyć.
3. Częstotliwość publikacji
Tu chyba nie ma co wyjaśniać. Wiele firm, których zadaniem jest prowadzenie fanpage, uzależnia koszty prowadzenia konta na Facebooku od częstotliwości publikowanych postów. Z ilością jednak trzeba uważać – ale o tym pisaliśmy już w poprzednich wpisach na naszym blogu.
4. Rodzaje postów
Istnieje spora różnica między fanpage’m, który opiera swoją komunikację o zdjęcia nadesłane od klientów, a profilem na którym do każdego postu trzeba przygotować dedykowaną grafikę bądź video, gif’ów czy live.
5. Materiały
To, ile kosztuje prowadzenie fanpage na Facebooku może być również uzależnione od tego, czy klient dostarczy materiały, czy firmy zajmujące się prowadzeniem kont, będą korzystały ze swoich grafik, materiałów czy zdjęć i filmów stockowych.
6. Moderacja i dbanie o fanów
Koszt prowadzenia fanpage na Facebooku może być również uzależniony od tego, czy w zakres działań formy będzie również wchodził kontakt z fanami, odpowiadanie na komentarze czy wiadomości prywatne.
7. Kampanie reklamowe na Facebooku
Na koniec zostawiliśmy jedną z ważniejszych rzeczy – kampanie reklamowe. Na koszt obsługi firmowego Facebooku ma również wpływ, to czy decydujesz się na prowadzenie płatnych działań reklamowych na portalu, czy jedynie działań organicznych. Niestety, w obecnych czasach zasięgi organiczne są często tak małe, że raczej nie wróżymy sukcesu opierając się wyłącznie na działaniach organicznych.
Oczywiście, jeśli radzisz sobie dobrze w działaniach organicznych, możesz skorzystać z pomocy firmy jedynie w zakresie obsługi kampanii reklamowych na Facebooku, dzięki temu znacznie ograniczysz koszty związane z prowadzeniem działań na Facebooku.
Ile dokładnie kosztuje prowadzenie konta firmowego na Facebooku?
Naszym zadaniem jest przede wszystkim prowadzenie fanpage na Facebooku w Nowym Sączu, jednak nie tylko. Zdajemy sobie sprawę, że większość z Was oczekuje od tego wpisu konkretów w postaci dokładnej wyceny prowadzenia fanpage. Takie osoby serdecznie zapraszamy do kontaktu telefonicznego – 664 218 282, lub mailowego – kontakt@dajznac.pl. Z chęcią przeprowadzimy darmowy audyt fanpage na Facebooku i wycenimy działania.
Mamy nadzieję, że udało nam się troszkę przybliżyć temat kosztów prowadzenia fanpage na Facebooku, a po więcej zapraszamy do kontaktu!
Agencja marketingowa Daj Znać | Prowadzenie Facebooka | Prowadzenie Facebooka Nowy Sącz | Prowadzenie fanpage na Facebooku Nowy Sącz
[/av_textblock]