You are currently viewing DAJZNAC.PL o planowaniu redakcyjnym artykułów pod SEO

DAJZNAC.PL o planowaniu redakcyjnym artykułów pod SEO

Czy Twoja witryna traci ruch, mimo że ciągle publikujesz nowe artykuły na blogu? Czy zastanawiałeś się kiedyś, czy prawdziwym problemem nie są wszystkie nowe strony, które publikujesz? Czasami myśląc, że warto pisać i publikować nowe treści, a z drugiej strony, po prostu według naszej opinii DAJ ZNAĆ obciąża się indeksowanie serwisu. W konsekwencji, im więcej artykułów napiszesz, tym bardziej przy równym zainteresowaniu ze strony Twoich odbiorców serwis będzie tracił pozycję w wynikach wyszukiwania.

Poniżej krótki spis treści dla zabieganych.

Co znajdziesz w tym artykule:

  • Czym jest plan redakcyjny z punktu widzenia SEO?
  • Jak zlokalizować tematy?
  • Jak znaleźć tytuły artykułów na bloga?
  • Jak zlokalizować tytuły akapitów?
  • Plan redakcyjny dla serwisów korporacyjnych.
  • Plan wydawniczy dla e-commerce.
  • Dodatkowe wskazówki, które mogą być pomocne.

Dowiedz się więcej o tym, jak pisać artykuły na bloga pod SEO!

Bezużyteczne strony dla SEO to takie, które nie są uważane za warte otrzymywania organicznego ruchu z Google. Według nasze opinii DAJZNAC.PL (agencja marketingowa | Reklama na Facebooku | SEO/SEM | Nowy Sącz | Kraków | Małopolska) bardzo często są efektem improwizowanych publikacji – owocem przypadku i nastroju chwili. Napisanie artykułu od ręki jest w porządku, ale nadużywanie takiego zachowania może oddalić blog od tematu, którego dotyczy, a przynajmniej od tego, co Google mu przypisuje.

Jeśli nie chcesz ryzykować w tym sensie, radzę pracować nad dobrym planem redakcyjnym zorientowanym na SEO i nigdy z niego nie rezygnować. Skontaktuj się z nami, a wspólnie wymyślimy dla Ciebie plan redakcyjny, tematy, a nawet zaplanujemy ich publikację. Jeśli chcesz możesz zlecić nam napisanie serii artykułów, które pokryją Twoje zapotrzebowanie na bloga na pół roku lub rok. Otrzymasz folder z artykułami, które możesz (lub my możemy) wstawiać regularnie na swojego bloga.

Czym jest plan redakcyjny według opinii DAJZNAC.PL z punktu widzenia SEO?

Plan redakcyjny z punktu widzenia SEO to dokument, który określa, w jaki sposób strona internetowa powinna być aktualizowana i modyfikowana, aby jej zawartość uzyskała dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania.

Plan redakcyjny powinien zawierać listę docelowych słów kluczowych, tematów interesujących docelowych odbiorców i ewentualnie harmonogram publikacji, aby zapewnić regularne aktualizowanie witryny o odpowiednie i wysokiej jakości treści. Plan redakcyjny może również obejmować promocję treści za pośrednictwem kanałów social media i innych platform internetowych w celu zwiększenia widoczności serwisu i przyciągnięcia kwalifikowanego ruchu.

Pisanie artykułów pod SEO i jak wybrać tematy do planu redakcyjnego?

Jest to kwestia przeprowadzenia badania słów kluczowych poprzez analizę głównie dwóch czynników. Pierwszy to kontekst odpowiednich stron internetowych, czyli takich, które uzyskują pozycjonowanie na te same słowa kluczowe, na które konkurujesz. Drugi to kontekst odpowiednich tematów, czyli ogół tematów przetwarzanych w kontekście odpowiednich stron internetowych.

Jeśli chcesz stworzyć dobry plan redakcyjny, zrób to na podstawie 4 swoich konkurentów. Zidentyfikuj ich według typu i ilości słów kluczowych.

Jak znaleźć tytuły artykułów? Jak pisać artykuły na bloga?

Tytuły muszą mieć w centrum, niekoniecznie na początku, terminy opisujące dany temat.

Kwestia powinna być ściśle związana z samym słowem kluczowym, ale raczej z definicją i zakresem tematu. Aby znaleźć najbardziej odpowiedni tytuł, otwórz Google i zobacz na tytuły treści na pierwszej stronie wyników. Celem jest znalezienie nowego tematu, który obejmuje intencje wyszukiwania i jest unikalny (jeśli takie istnieją) lub alternatywnie, że jest wystarczająco prowokujący, aby przyciągnąć „zaciekawione” kliknięcie.

Jak napisać śródtytuły akapitów?

Tutaj, według opinii DAJZNAC.PL możesz zacząć od dowolnego oprogramowania, które rozszerza klasy zapytań, łącząc się z interfejsem API sugestii Google. Bardzo lubię Semrush, ponieważ wprowadza stopwords (to zazwyczaj przedimki, przyimki, spójniki lub zaimki – nie zmieniają znaczenia zapytania i są używane podczas pisania treści w celu prawidłowej struktury zdań) – w, kiedy, jak, po co, bez itp. – które jako cząstki mają funkcję rozszerzania zapytań na podklasy, często dostarczając zaskakujących i niezwykle użytecznych interpretacji, które należy opracować, aby coś zmienić na poziomie redakcyjnym.

Bardzo ważną rzeczą jest określenie dla każdego artykułu przynajmniej jednego śródtytułu, który należy opracować z większą starannością niż pozostałe. To właśnie nazywam tematem N., od którego można poruszyć wiele wątków. Nie ma oprogramowania, które naprawdę mogłoby coś wnieść w tym zakresie. Chociaż jest już AI do pisania artykułów, ważne są wewnętrzne i samodzielne badania nad tematem.

Plan redakcyjny dla serwisów korporacyjnych według opinii DAJZNAC.PL

Gdy Twoja witryna ma również bloga, musisz uważać, aby nie tworzyć artykułów ani archiwów, które mogłyby nakładać się na siebie. Na przykład, jeśli zarządzasz stroną internetową agencji internetowej, która jako taka oferuje tworzenie stron internetowych, SEO, zarządzanie mediami społecznościowymi i usługi kampanii sponsorowanych, musisz uważać, aby nie stworzyć kanibalizmu między stronami usług a artykułami (lub kategorii artykułów) zoptymalizowane pod dokładnie te same słowa kluczowe.

Krótko mówiąc, unikaj takich taktyk jak nazywanie podstrony nazwą kategorii, jak np.: „Marketing w mediach społecznościowych” i kategorii artykułów „Marketing w mediach społecznościowych” w witrynie, a jeśli już popełniłeś tę lekkomyślność, możesz to naprawić i je ujednolicić, przesuwając stronę biznesową jako tekst wprowadzający do odpowiedniego archiwum artykułów, zgodnie ze strategią archiwów.

Jeśli następnie zdasz sobie sprawę, że masz pojedynczy artykuł, który dzięki bardzo podobnej optymalizacji jest lepiej pozycjonowany niż odpowiadająca mu strona usługi, możesz przekierować artykuł na tę stronę, ale zanim to zrobisz, zastanów się, dlaczego Google wolał ten artykuł od strony. Może zależeć od rozkładu linków wewnętrznych, a może (i zdarza się), że tematy poruszone w artykule, lepiej odpowiadają najszerzej rozpowszechnionym wówczas intencjom badawczym na ten temat. Zanim usuniesz artykuł i wykonasz przekierowanie, pomyśl o tym.

Plan wydawniczy dla e-commerce

Handel elektroniczny, według opinii DAJZNAC.PL musi być „doskonały” ze strukturalnego punktu widzenia, zwłaszcza jeśli publikuje dziesiątki tysięcy referencji i wymaga wielu zasobów do skanowania.

Źle zarządzany plan redakcyjny lub taki, który tworzy nakładanie się kategorii blogów i kategorii produktów, może z czasem doprowadzić do pogorszenia organicznego pozycjonowania produktów.

Smutne jest to, że ruch może się zmniejszać, gdy dodawane są nowe treści redakcyjne. Krótko mówiąc, uzyskujesz efekt odwrotny do zamierzonego.

Dzięki odpowiedniemu zróżnicowaniu optymalizacji kategorii bloga wewnętrznego w stosunku do archiwów produktowych potencjał strony i bloga zostanie w pełni wykorzystany i przyniesie realną korzyść SEO dla całej witryny. Czasami widzę historyczne strony utrzymujące dobre rankingi dla wielu słów kluczowych „pomimo” złej pracy na wewnętrznym blogu. Kiedy nakładanie się strony i bloga jest nie do odrobienia, proponuję zacząć od zera z planem redakcyjnym lub alternatywnie przenieść bloga do subdomeny, czyniąc go skutecznie niezależnym.

Dodatkowe wskazówki, które według opinii DAJZNAC.PL mogą Ci pomóc z planem redakcyjnym

Plan redakcyjny można okresowo sprawdzać i odświeżać w zależności od tego, co się dzieje, jednak nigdy nie powinien być tworzony bez zapoznania się z aktualnymi trendami. Ograniczenie się do korzystania z np.: Answerthepublic może nie dostarczyć wystarczająco wiarygodnych informacji, ponieważ to narzędzie jest tylko ostatnim ogniwem w łańcuchu. Badanie słów kluczowych jest równie ważne.

Badanie słów kluczowych jest nauką społeczną i jako taką należy się nią zająć, stosując rygorystyczną metodę, a w planowaniu redakcyjnym należy jeszcze przede wszystkim wziąć pod uwagę dwie rzeczy:

  • to, co przy wpisywaniu słowa kluczowego może mieć na myśli potencjalny klient,
  • zainteresowania i trendy odnośnie do zmieniających się sytuacji na świecie.

To powiedziawszy, struktura tekstu musiałaby być zarządzana za pomocą algorytmów specjalistycznych kompozycji, logiki wewnętrznego linkowania i pionizacji celów, ale to już inna historia. To wszystko ma za zadanie uwzględnić w artykule osoba pisząca. Jak widać, pisanie artykułów nie jest łatwym zadaniem. Dlatego możesz zlecić je DAJZNAC.PL, jak i stworzenie całego planu redakcyjnego!

Zapraszamy do kontaktu! Możesz napisać do nas e-maila lub zadzwonić. Pozdrawiamy!