You are currently viewing Copywriting SEO, czyli jak pisać treści, które wypozycjonują Twoją stronę www?

Copywriting SEO, czyli jak pisać treści, które wypozycjonują Twoją stronę www?

Masz piękną, nowoczesną stronę internetową a na niej zupełny brak ruchu? Nie tworzysz regularnie treści? A może Tworzysz treści, jednak zupełnie nie znasz podstaw pozycjonowania stron internetowych i copywritingu SEO? Nic więc dziwnego, że Twoja strona zajmuje niską pozycję w wyszukiwarkach, a ruch jest w zasadzie znikomy. W tym artykule dowiesz się, czym jest SEO, pozycjonowanie, na czym polega optymalizacja strony www, jak pisać treści zgodne z zasadami SEO i czym charakteryzuje się copywriting SEO. Poznasz też 10 zasad copywritingu, które wpłyną pozytywnie na pozycjonowanie i optymalizację Twojej strony. W naszej Agencji Reklamowej Daj Znać Nowy Sącz, copywritingiem SEO i pozycjonowaniem stron www zajmujemy się od kilku lat i chętnie podzielimy się naszym doświadczeniem.

Copywriting SEO to szczególny dział copywritingu, polegający na tworzeniu treści przeznaczonych do publikacji w Internecie zgodnie z zasadami SEO. Głównym celem jest pozycjonowanie strony www, w wynikach wyszukiwarek internetowych. Wbrew często spotykanych opinii, copywriter SEO to nie student czy polonista dorabiający po godzinach, lecz specjalista, który łączy w sobie cechy psychologa, marketingowca, PR-owca, polonisty i dziennikarza. Osoba taka często musi zostać fachowcem w dziedzinie, z którą do tej pory nie miała żadnej styczności. Copywriter SEO oprócz samego tworzenia treści musi zajmować się badaniem potrzeb odbiorców i analizą konkurencji. W dzisiejszym wpisie spróbujemy przedstawić wam, czym jest pozycjonowanie i copywriting SEO i jakie są jego główne założenia.

Aby artykuły na blogu lub treści na Twojej stronie internetowej docierały nie tylko do Twoich stałych odbiorców, ale również wpływały na pozycjonowanie, czyli wzrost pozycji Twojej strony internetowej w wyszukiwarkach, a co za tym idzie, przyciągały nowych klientów, musisz zadbać o pozycjonowanie strony www, a co za tym idzie, o odpowiednie treści stworzone pod kątem SEO. Treść to podstawowy element każdej strony WWW. To właśnie dzięki niej, wyszukiwarki określają zawartość i tematykę strony i wiedzą komu ją wyświetlać. Odpowiednia optymalizacja treści pod kątem SEO wpływa pozytywnie na proces pozycjonowania strony www. dobrze przygotowany, wartościowy i bezbłędny tekst będzie bardzo wysoko oceniany przez boty Google, dzięki czemu w efekcie może znaleźć się nawet w pierwszych wynikach wyszukiwania.

Jeśli zastanawiasz się jak podnieść atrakcyjność i wartość twoich treści na stronie www zarówno dla klienta, jak i wyszukiwarek internetowych, ten artykuł jest dla Ciebie!

Czym charakteryzuje się copywriting SEO — Jak pisać dobre treści?

Wbrew pozorom, podstawowe zasady copywritingu SEO nie są trudne, ale niezmiernie istotne! Poniżej przedstawiamy kilka podstawowych zasad copywritingu SEO, dzięki którym pozycjonowanie strony www, będzie skuteczniejsze. Natomiast w dalszej części wyjaśnimy każdą z tych zasad. Miłego czytania!

Warto wiedzieć, aby treści wpływały na pozycjonowanie strony www, musisz:

  • Dbać o przyciągający uwagę tytuł
  • Skupić się na odbiorcy i wyszukiwarkach — w odpowiedniej kolejności
  • Treści muszą być rozbudowane oraz przede wszystkim unikatowe
  • Ilość słów powinna być dopasowana do konkretnej publikacji
  • Zadbać o prawidłowy dobór słów kluczowych
  • Dbać o język i stylistykę
  • Stworzona treść musi być odpowiednio sformatowana
  • Należy zadbać o hierarchię użytych nagłówków
  • Zadbać o linkowanie wewnętrzne na stronie

Zaplanować tytuł, który przyciągnie uwagę i będzie zawierał słowa kluczowe

Kierując się zasadą pierwszego wrażenia wiemy, że tak naprawdę to pierwsze kilka zdań decyduje o zaangażowaniu czytelnika. Tytuł to podstawa nie tylko dla wyszukiwarek, ale też dla odbiorcy. To tytuł tekstu decyduje, czy ktokolwiek będzie miał chęć i potrzebę przeczytać Twój artykuł. Oprócz tego, dla wyszukiwarek optymalizacja treści i odpowiednio oznaczony tytuł — nagłówek H1, odgrywa istotną rolę przy pozycjonowaniu Twojej strony. Dodatkowo warto pamiętać, że słowa kluczowe powinny być zawarte w tytule, najlepiej na jego początku.

Skupić się na odbiorcy i wyszukiwarkach internetowych — w odpowiedniej kolejności

Dosłownie w takiej kolejności. Słaby copywriter lub osoba niedoświadczona, często zapomina, że tak naprawdę ich treści są czytane przez realne osoby nie tylko przez boty Google i skupia się przez to głównie na słowa w kluczowych, nasycając nimi treści. To bardzo duży błąd. Ważne jest, aby profesjonalny copywriter SEO tak tworzył treść, aby przede wszystkim docierała ona do odbiorców, dopiero w drugiej kolejności brać pod uwagę w wyniki wyszukiwania. Optymalizacja treści jednocześnie dla klienta i wyszukiwarek to nie jest łatwe zadanie.

Treści muszą być rozbudowane i unikatowe

Jednym z największych „grzechów” niedoświadczonych copywriterów jest kopiowanie cudzych treści. To jeden z największych błędów, jakie można popełnić. Bot Google kierując się zasadą “kto pierwszy ten lepszy” zawsze będzie pokazywał wyżej w wynikach wyszukiwania portal, który zamieścił daną treść jako pierwszy, a Twoja zostanie uznana za duplikat. Tworzenie i optymalizacja treści muszą być również rozbudowane i merytoryczne, aby czytelnik chciał pozostać na Twojej stronie na dłużej.

Ilość słów powinna być dopasowana do konkretnej publikacji

Ogólnodostępna zasada mówi, że dobry tekst na stronę główną powinien wynosić powyżej 2500 znaków ze spacjami, tekst na podstronę np. Kategorie, powinien wynosić powyżej 2500 ZZS, a unikatowy opis każdego produktu powinien wynosić minimum 1500 znaków ze spacjami.

Oczywiście są to tylko utarte schematy, które można łamać. Natomiast Google bardzo docenia te treści, które są rozbudowane i unikatowe, przez co przypisuje im większą wartość. Również ilość słów kluczowych (fraz) powinna być dopasowana do długości tekstu – W tym pomagają ogólnodostępne narzędzia wspomagające copywriting SEO, optymalizację i pozycjonowanie strony internetowej.

Zadbać o prawidłowy dobór słów kluczowych

 

Dobór odpowiednich słów kluczowych to pierwszy klucz do sukcesu. Odgrywają one niezmiernie ważną rolę w procesie pozycjonowania strony www. Jak natomiast wybierać słowa kluczowe? To bardzo długi i obszerny temat na kolejny wpis – z pewnością jeszcze do tego wrócimy. Warto jednak pamiętać, że wszystkie treści powinny być odpowiednio nasycone słowami kluczowymi (standardowo na tekst 3000 znaków ze spacjami każda fraza powinno wystąpić około 4/5 razy oczywiście w różnych odmianach). Jednak podstawą jest, aby mimo nasycenia słowami kluczowymi tekst był jak najbardziej naturalny. Bardzo sztuczne nasycenie słowami kluczowymi często jest karane przez boty Google i wpływa negatywnie na odbiór przez czytelników.

Dbać o język polski i stylistykę

Tu raczej nie musimy się rozpisywać. Polski język jest językiem trudnym i skomplikowanym, ale nie wolno nam o nim zapominać tworząc odpowiednie treści na stronę internetową.

Odpowiednie formatowanie treści na stronę www

Tu również pojawia się ta sama zasada co wcześniej – pierwszego wrażenia. Optymalizacja treści i odpowiednie formatowanie wpływa pozytywnie na pozycjonowanie. Tekst, który zawiera pogrubienia, jest wyrównany, posiada wyliczenia, odpowiednio czytelną czcionkę, podział na akapity itp. będzie dużo bardziej atrakcyjny dla odbiorcy niż tekst pisany ciągiem. Mało kto czyta treści w Internecie “od deski do deski”. Zazwyczaj zwracamy uwagę na najbardziej istotne dla nas elementy — warto więc je wyróżnić.

Odpowiednia hierarchia nagłówków — optymalizacja treści

Dobrze napisany tekst na stronę internetową jest podzielony na akapity i śródtytuły. Dzięki temu nie tylko o wiele łatwiej się go czyta, ale nagłówki ułatwiają botom skanowanie treści na stronie www. Frazy, które zawierane są w nagłówkach, pomagają rozpoznać wyszukiwarkom tematykę danej strony. Najważniejszy nagłówek to H1, w którym warto zawrzeć najważniejsze słowo kluczowe. A w idealnym przypadku na samym jego początku.

Linkowanie wewnętrzne na stronie internetowej a pozycjonowanie

Na pozycjonowanie strony, wpływ ma również linkowanie wewnętrzne. To nic innego niż odnośniki, które przenoszą z jednego artykułu bądź kategorii na Twojej stronie do innego – wewnątrz domeny. Tworzy się w ten sposób nawigacja między konkretnymi materiałami. Warto więc umieszczać linki do innych kategorii czy podstron powiązanych z daną tematyką. Oprócz tego, że dzięki takiemu działaniu kierujemy użytkowników do produktów czy artykułów, które mogą go zainteresować, wpływa to również pozytywnie na pozycjonowanie strony www.

Agencja Reklamowa Daj Znać – zapoznaj się z naszą ofertą

Jak widzisz copywriter SEO to nie zadanie dla każdego. Zarówno pozycjonowanie stron internetowych, jak i sam copywriting SEO, to skomplikowana dziedzina marketingu internetowego, wymagająca bardzo dużego zaangażowania i wiedzy i pracy. W naszej Agencji Reklamowej Daj Znać Nowy Sącz, copywritingiem SEO, tworzeniem i pozycjonowaniem stron internetowych, optymalizacją i formułowaniem odpowiednich treści na strony www, zajmujemy się od wielu lat, a sami stale się uczymy i rozwijamy swoje umiejętności zgodnie z dewizą “kto stoi w miejscu, ten się cofa.

Jeśli nie masz czasu na tworzenie odpowiednich treści na twoją stronę internetową, skontaktuj się z Agencją Reklamową Daj Znać Nowy Sącz, a nasi copywriterzy zrobią to dla Ciebie!