You are currently viewing Narzędzia reklamowe w czasie kryzysu?

Narzędzia reklamowe w czasie kryzysu?

Będzie długo… ale zapewniamy, że warto przeczytać!

W przeciągu zaledwie kilku dni, nastał trudny dla nas wszystkich czas, przyniósł ze sobą wiele zmian, nie tylko w codziennym życiu, ale również w biznesie i w branży reklamowej.
Wielu właścicieli firm musiało zdecydować się na wstrzymanie swoich działalności, a co za tym idzie zanotowały znaczne spadki w sprzedaży.

Jak prowadzić biznes w czasie pandemii i co więcej – utrzymać firmę w dobrej „kondycji”?

Z pewnością warto wykorzystać możliwości, jakie daje nam Internet. Podpowiadamy, jakich narzędzi warto używać, by skutecznie reklamować swoją firmę w czasie kryzysu.

DOBRZE ZBUDOWANA STRONA INTERNETOWA!

To absolutna podstawa wszelkich działań reklamowych! Warto zadbać o prostą w obsłudze, przejrzystą i czytelną stronę, dostosowaną również do wszelkich urządzeń mobilnych.
W czasie pandemii, będzie ona głównym miejscem sprzedaży Twoich produktów lub usług – musi (przynajmniej na jakiś czas) zastąpić sklep stacjonarny. Dobrze opisane kategorie i odpowiednio skonstruowane treści pomogą Twoim klientom szybko dotrzeć do poszukiwanego produktu oraz pomogą Tobie w pozycjonowaniu strony.

ZADBAJ SZCZEGÓLNIE O SOCIAL MEDIA!

Jeszcze całkiem nie dawno krążyły opinie, że „jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie żyjesz”. Takie stwierdzenie jest według nas troszkę przesadzone, warto jednak pamiętać, że w czasie, kiedy Twoja sprzedaż przenosi się głównie do Internetu, z pewnością warto pokazać się tam szerszemu gronu odbiorców. Profile w Social mediach to główny element budowania wizerunku Twojej marki. Co ważne, odpowiednio stworzona kampania na Facebook’u daje nam niesamowitą możliwość, pokazania publikowanych treści osobom, które faktycznie mogą być zainteresowane Twoją ofertą!
Takiej możliwości nie daje nam żadna inna forma reklamy!
(UWAGA! NIE KLIKAMY MAGICZNEGO PRZYCISKU „PROMUJ POST”)
Odpowiednio skonfigurowany profil na Facebooku, w dużej mierze pomaga wypromować markę, dzięki czemu stanie się bardziej rozpoznawalna. To przede wszystkim dzięki portalom społecznościowym masz możliwość bezpośredniego kontaktu ze swoimi klientami, co w dobie pandemii jest mocno utrudnione.

PAMIĘTAJ! LUDZIE „KUPUJĄ OCZAMI”

O tym należy bezwzględnie pamiętać!  Dziel się swoją pracą z szerszą publicznością! Wykorzystaj do tego Media Społecznościowe!
Pokazuj swoje produkty, swoje dzieła, projekty, realizacje w sposób estetyczny. „Ładne” zdjęcia czy grafiki zachęcą odbiorcę do zainteresowania się Twoją ofertą! Warto również stworzyć swój szablon, który z czasem stanie się rozpoznawalny przez odbiorców.

agencja interaktywna

POSTAW NA ODPOWIEDNIE TREŚCI!

Na pewno spotkałeś się już z pojęciem content marketing – jeśli nie, warto pogłębić swoją wiedzę w tym temacie. Jest to strategia, która pomoże Ci głównie w pozycjonowaniu marki. Skupia się przede wszystkim na tworzeniu wartościowych treści przyciągających uwagę klienta.

Bardzo ważne jest, aby odpowiednio określić grupę Twoich odbiorców i właśnie do nich kierować treści!

Co również bardzo ważne – mierzenie wyników. Może Ci się wydawać, że wiesz czego chcą Twoi klienci, jednak często jest to złudne. Aby odpowiednio mierzyć wyniki swoich działań, należy korzystać z przeznaczonych do tego narzędzi, takich jak np. Google Analytics, Google Trends, Goggle Search Console, Senuto, Semstorm, SeoStation itp.

Jak wprowadzić marketing oparty na treściach do działań reklamowych Twojej firmy? To nie jest takie trudne! Twórz i publikuj treści zgodne z profilem Twojej działalności! Jeśli prowadzisz swój biznes z pasją, na pewno wiesz, jakie treść zainteresują Twojego odbiorcę. Doradzaj klientom, publikuj branżowe ciekawostki, pokazuj swoje realizacje – wszystko, co może klientów zainteresować.  Jeśli brakuje Ci pomysłów, lub umiejętności tworzenia treści, o pomoc warto zwrócić się do profesjonalistów, którzy kompleksowo doradzą oraz pomogą Ci podejmować wszelkie działania reklamowe.

NEWSLETTER

Z pewnością wiesz doskonale, że wysyłanie e-maili  to jeden z nieodłącznych elementów strategii marketingowej wielu firm – jeśli dotąd tego nie robiłeś, może warto zacząć?
Pamiętaj tylko, że musisz posiadać odpowiednią zgodę na wysyłanie informacji marketingowych.

W tym temacie również warto zwrócić się do specjalistów. Stworzenie newslettera pomaga być w stałym kontakcie z klientami, dzięki niemu możesz z łatwością przekazywać Im informacje o promocjach i nowościach w Twojej firmie.

Podsumowując

Istnieje wiele możliwości reklamowania Twojego biznesu w Internecie w dobie kryzysu.  Nie warto „zawieszać” swoich działań! Wręcz przeciwnie! To doskonały czas na to, aby zadbać o komunikację w Internecie i rozwinąć sprzedaż on-line.
Media Społecznościowe – a głównie Facebook i Instagram to narzędzia, które odpowiednio wykorzystane z pewnością przyniosą wymierne efekty!
Dodatkowym plusem jest fakt, że masz możliwość kontrolowania efektów, w przeciwieństwie do standardowej formy reklamy i trafiania do odpowiednich osób.

Jaki płynie z tego wniosek? Musisz działać tak, żeby klient Cię ZOBACZYŁ I ZAPAMIĘTAŁ!

Jeśli brakuje Ci wiedzy lub umiejętności, zapraszamy do skorzystania z usług naszej firmy. Nasi specjaliści nie tylko wykonają te działania za Ciebie, ale nauczą Cię jakie działania podejmować w przyszłości.
Zapraszamy do kontaktu!

Skontaktuj się z nami, aby dowiedzieć się w jaki sposób możemy Ci pomóc!

Dbajcie o siebie i jeśli możesz… #zostańwdomu

 

Dodaj komentarz