You are currently viewing Jak sprawdzić statystyki na Facebooku?
Prowadzenie fanpagów na facebooku

Jak sprawdzić statystyki na Facebooku?

Statystyki na Facebooku to, bardzo dobre i zupełnie darmowe źródło ważnych informacji o Twoich odbiorcach, kondycji Twojej strony, czy o Twoich działaniach. Zastanawiasz się, w jaki sposób powinieneś je sprawdzać, aby wyciągać najbardziej wartościowe wnioski?

Ogromna Ilość danych, jakie Facebook gromadzi, robi naprawdę duże wrażenie. Znajdują się tam, nie tylko informacje o użytkownikach, ale również ważne informacje na temat tego, co dzieje się na profilach firmowych. Serwis udostępnia Ci statystyki, gdzie dostępna jest duża dawka wartościowych danych. Aby jednak wyciągać z nich wartościowe wnioski, ważne jest, aby nauczyć się je poprawnie analizować.

Statystyki strony na Facebooku – gdzie je znaleźć?

Zanim zaczniesz sprawdzać statystyki strony na Facebooku, musisz je najpierw odnaleźć. Na szczęście nie jest to trudne. W tym celu należy wejść na swoją stronę na Facebooku i z górnych opcji, znajdujących się pomiędzy paskiem wyszukiwarki a zdjęciem w tle, wybierz sekcję Statystyki. Gotowe! Informacje o statystykach, składają się z kilkunastu zakładek, które stale zbierają dane na temat Twoich odbiorców.

  1. Podsumowanie

Facebook umieścił podsumowanie na samym początku nie bez powodu. Jest to miejsce, w którym znajdują się najważniejsze z parametrów. Na samym początku widzisz ogólną kondycję Twojego Fanpage’a – początkowo ustawiona jest opcja widoczności podsumowania wyników z ostatnich 7 dni, ale możesz to w łatwy sposób zmienić na te, dotyczące jednego dnia lub ostatnich 28 dni. Wystarczy, że klikniesz zakres czasu na samej górze.

Z drugiej strony znajduje się przycisk „eksportuj dane”, który pozwala na pobranie w wybranym formacie. Masz możliwość wygenerować szczegółowe statystyki ogólne na temat strony, informacji na temat konkretnych postów lub informacji na temat Twoich filmów. Wystarczy wybrać odpowiednią opcję i eksportować dane.

  1. Osoby obserwujące

Na głównej stronie Twojej strony, prezentowane są 2 metryki odnoszące się do zainteresowania nim. Liczba osób, które lubią Twoją stronę i liczba osób obserwujących. Czasem te dwa wyniki różnią się między sobą, z przewagą po stronie tych ostatnich.

Każdy, kto polubił Twoją stronę, automatycznie staje się jej obserwatorem (z obserwowania można w każdej chwili zrezygnować).

Istnieje jednak możliwość obserwowania strony na Facebooku bez polubienia jej. Stąd mogą pojawić się rozbieżności. Facebook wyszczególnia nie tylko organicznych obserwatorów, ale również tych, którzy pochodzą z płatnych kampanii.

Koniecznie przyjrzyj się nie tylko liczbie opłaconych osób obserwujących, ale również liczbie osób,które rezygnacji z obserwowania! Następnie sprawdź, jakie posty publikowałeś w czasie wydarzenia się tych incydentów i przemyśl, jaka może być przyczyna i wyciągnij wnioski.

  1. Polubienia

Analogicznie do tego, o czym pisaliśmy w punkcie 2 – Osoby obserwujące, sytuacja kształtuje się również w tej zakładce. Przyjrzyj się w szczególności polubieniom netto (liczba polubień netto, to liczba polubień – liczba cofnięć) oraz miejscom, w których polubiono Twoją firmową stronę.

Oczywiście liczba polubień nie jest najważniejszym wskaźnikiem, ale warto zwrócić uwagę na organiczny przyrost fanów.

  1. Zasięg

W sekcji Zasięg szczególną uwagę zwróć na zasięg postów, relacji i całkowity zasięg. Na ten ostatni składa się nie tylko zasięg postów i relacji, a również np. zasięg wzmianek o Twoim profilu, zameldowań, czy innej zawartości z Twojej strony.

Te statystyki wskażą Ci, w jakiej kondycji jest wyświetlanie Twoich postów w aktualnościach i do jakiego grona docierają Twoje treści sponsorowane i organiczne

By dane na temat zasięgu postów były miarodajne, musisz publikować na swojej stronie na Facebooku regularnie! Jest to bardzo ważny aspekt prowadzenia konta firmowego.

Ważnym aspektem, który ma ogromny wpływ na zasięg, są interakcje Twoich użytkowników. Tego dotyczą pozostałe wykresy:

– rekomendacje

– reakcje, komentarze udostępnienia i nie tylko

– reakcje

– ukrycia, zgłoszenia jako spam i cofnięcia polubień.

Najlepiej dla Twojego zasięgu, jeśli odnotujesz pokaźny wzrost rekomendacji, pozytywnych reakcji.

  1. Wyświetlenia strony i podglądu strony

Jeśli chcesz sprawdzić statystyki na swoim Facebooki, kolejną ważną zakładką jest „wyświetlenia strony”, na wykresach “Łączna liczba wyświetleń” i “Łączna liczba osób odwiedzających stronę” najlepiej przejdź do opcji “Według sekcji” – dzięki temu masz możliwość zobaczyć, które sekcje na Twojej stronie, konwertują najlepiej.

Jeśli widzisz wzrosty – świetnie! Prawdopodobnie udało Ci się stworzyć tzw. viralowy content 🙂

W sekcji “Łączna liczba osób odwiedzających stronę” zwróć uwagę również na opcje: “według wieku i płci”, “według miejscowości” i “według kraju” (tylko jeśli prowadzisz międzynarodowy biznes).

Te dane umożliwiają dowiedzenie się, do jakiej grupy docelowej najlepiej udaje Ci się docierać i połączyć tę wiedzę z działaniami – szczególnie reklamowymi – na Twoim Fanpage’u -może się niestety okazać, że kierujesz reklamy na facebooku do zupełnie innych grup docelowych niż powinieneś.

  1. Działania na stronie

Sekcja ta pozwala zaobserwować, które z elementów ściśle związanych z przyciskiem działania, powodują największą aktywność Twoich fanów.

Wynik na wykresie łącznej liczby działań na stronie zobaczysz wśród poniższych kategorii:

– liczba kliknięć przycisku “Jak dojechać”

– liczba kliknięć przekierowujących do witryny

– liczba kliknięć numeru telefonu

– liczba kliknięć przycisku działania

Oczywiście tylko w przypadku, jeśli te dane są uzupełnione w informacjach o Twojej stronie.

Dla każdej z tych kategorii możesz podejrzeć szczegółowe dane: wiek i płeć, kraj, miejscowość, typ urządzenia, itp.

  1. Posty

W miejscu “Posty” znajdziesz porównanie postów pod względem: rodzajów, grup docelowych, zasięgu, ilości aktywności oraz ewentualnych zakończonych i trwających promocji.

Zarówno w przypadku kategorii “Zasięg”, jak i “Kliknięcia posta, reakcje i udostępnienia” możesz skorzystać z dodatkowych opcji rozbijających dane na bardziej szczegółowe.

Patrząc przede wszystkim na kolumny: rodzaj, grupa docelowe, zasięg i aktywność, szybko wyłonisz “zwycięskie” posty, które warto powielać. Te informacje, pozwolą Ci wyciągnąć wnioski, czy styl, w jakim prowadzisz fanpage odpowiada odbiorcom.

  1. Zdarzenia

W tym miejscu zdobędziesz informację o tym, jak wygląda aktywność fanów, jeśli chodzi o relacje. Ten wykres możesz dostosować do swoich potrzeb, dodając lub odejmując konkretne kolumny. Najważniejszymi informacjami są oczywiście: unikatowe otwarcia relacji, wyjścia, odwiedziny na stronie oraz łączna liczba interakcji.

  1. Osoby

O geografii i demografii fanów, obserwujących, reagujących, wyświetlających, dowiesz się właśnie w tym miejscu. Płeć, wiek, kraj, miasto, język – te informacje są dla Ciebie bardzo istne, aby móc dalej działać!

Pamiętaj o tym, że są to dane dotyczące całego Fanpage! – od czasu założenia – i nie możliwości tu sprawdzić wyników dla danego okresu (zobaczysz je w sekcjach: “Wyświetlenia strony” i “Wyświetlenia podglądu strony”).

  1. Wiadomości

Ostatnią z istotnych sekcji statystyk niesłusznie przez większość osób bagatelizowana, est sekcja „Wiadomości” Tymczasem daje ona obraz, o kondycji obsługi klienta.

Z pewnością nie jest dla nikogo szokujące, że przez ostatnie lata obsługa klienta bardzo się zmienia i przenosi się w dużej mierze do Internetu. Klienci mają dostęp do wielu kanałów, które mogą posłużyć im do kontaktu z daną firmą, jednak najchętniej korzystają właśnie z Facebooka i warto to wykorzystywać!

W tej sekcji najważniejszy wynik, to “Szybkość udzielania odpowiedzi”. Jest to wskaźnik istotny z punktu widzenia klientów, więc nie należy go bagatelizować a dążyć do jak najlepszych wyników, bliskich 100!

Jak widać, jest wiele elementów, które warto analizować. Nie jest to łatwe zadanie, wiele firm decyduje się w tej dziedzinie na wsparcie profesjonalistów. Firmy, które zajmują się profesjonalnym prowadzeniem firmowych kanałów w mediach społecznościowych, zazwyczaj tworzą regularne raporty, w których te informacje są pokazane w jednym pliku. Jeśli nadal nie wiesz, jak sprawdzić statystyki na facebooku, lub chcesz skorzystać z naszej pomocy, zapraszamy do kontaktu!