Pewnym jest, że w obecnym czasie, każdy przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą, powinien aktywnie działać w mediach społecznościowych, np. prowadzać Fanpage na Facebooku! Sam produkt w teorii sprzedaje się w sklepie, lecz w jakiś sposób, trzeba klienta do tego sklepu skierować, budować swój wizerunek i utrzymywać stałe relacje z klientem.
Oczywiście istnieje wiele różnych formach reklamy w Internecie, Facebook nie jest jedynym słusznym sposobem promocji sklepu, salon czy zakładu, jednak w dzisiejszym wpisie, chcemy skupić się na możliwości zwiększenia sprzedaży przy pomocy jednej z największych platform społecznościowych, jaką niezaprzeczalnie jest Facebook.
Jeżeli szukasz sposobów na zwiększenie zysków w swoim sklepie internetowym, to koniecznie sprawdź, nasze sposoby jak zwiększyć sprzedaż poprzez Facebook’a.
Zbuduj markę i odpowiednio skonfiguruj profil.
Jeśli poprowadzisz już sklep internetowy, tworzenie komunikacji wizualnej jest już pewnie dawno za Tobą J Teraz musisz to wykorzystać dla celów promocji na Facebook’u. Stwórz profil, który będzie spójny ze sklepem.’ Trzymaj się kolorystyki, logotypów, czcionek, aby samo wejście na Twój profil pokazywało, do kogo należy. Zadbaj o odpowiednie zdjęcie profilowe, zdjęcie w tle – i tu uwaga, pamiętaj o marginesach, ponieważ urządzenia mobilne „przycinają” zdjęcie w tle, a większość użytkowników korzysta z Facebook’a właśnie na urządzeniach mobilnych – więc umieszczaj ważne elementy bliżej środka. Pamiętaj, aby grafiki, które zamieszczasz miały odpowiednie wymiary! W sekcji „pomoc” na Facebook’u znajdziesz informacje na temat sugerowanych wymiarów.
Koniecznie zadbaj o uzupełnienie wszystkich ważnych danych w sekcji „Informacje”. Musi się tam znaleźć link do Twojego sklepu, najważniejszy opis, czym się zajmujesz, dane kontaktowe itp.
Bardzo ważne jest też nadanie odpowiedniej nazwy. Nie chodzi tu tylko o samą nazwę profilu – która też jest ważna, ponieważ sama nazwa firmy może niewiele mówić odbiorcy (przykładowo – firma zajmująca się sprzedażą akcesoriów dziecięcych o nazwie „KUBUŚ” – jeśli swój profil tak nazwiesz – nie będzie wiadomo co sprzedajesz – może więc warto nadać nazwę „KUBUŚ – akcesoria dla dzieci”).
W ustawieniach profilu jest też miejsce, dzięki któremu nadasz swojemu profilowi „podtytuł”, dzięki któremu Twój link nie będzie wyglądał jak ciąg bliżej niezidentyfikowanych znaków, ale będzie pokazywał nazwę Twojego profilu. Pamiętaj również, aby wybrać odpowiednią kategorię zgodną z Twoją działalnością.
Te czynności sprawią, że potencjalny klient łatwiej odnajdzie Twój profil.
Pokaż co sprzedajesz
Zarówno Facebook jak i Instagram – dwa główne media społecznościowe, zdecydowanie nastawione są na treści graficzne. Należy więc to wykorzystać i zamieszczać na nich przede wszystkim zdjęcia, grafiki, filmy czy GIFy.
Obraz jest przez nasz mózg nawet kilkadziesiąt razy szybciej i łatwiej przetwarzany – odbiorca mając do wyboru przeczytać lub obejrzeć, często mimowolnie wybierze drugą opcję. Dopiero gdy to, co zobaczymy nas zainteresuje, będziemy skłonni przeczytać więcej.
Postaw więc przede wszystkim na zdjęcia swoich produktów – pamiętaj, że muszą być wykonane w sposób estetyczny. Zdjęcia zrobione „na szybko” telefonem komórkowym, ciemne, nieostre – to nie przejdzie. Uzyskasz odwrotny efekt od zamierzonego. Twórz grafiki aby się wyróżnić i zwrócić uwagę odbiorcy. Zdjęcia na białym tle, pozostaw dla Allegro!
Zbuduj zaangażowanie
Niewątpliwie podstawowym krokiem do tego, aby zwiększyć sprzedaż dzięki Facebook’owi, jest budowanie zaangażowania odbiorców. W tym celu musisz budować własną społeczność. Zakładając fanpage, początkowo liczba fanów, to Ty i kilku Twoich znajomych, którzy przyjęli Twoje zaproszenie. Szybki wzrost fanów zapewne Cię ucieszy, ale czy to ma sens?
Aby znaleźć odpowiedz ta to pytanie, najpierw musisz sobie zadać inne – Czy Twoi znajomi będą kupować?
Jeśli tak – działaj dalej, ale jeśli odpowiedź brzmi NIE – zaprzestań tych działań!
Facebook niejako „uczy się”, jakie osoby lubią Twój profil. Jeżeli wśród nich, znajdzie się grupa ludzi o zupełnie przeciwnych zainteresowaniach niż profil Twojej działalności, lub o całkowicie różnych zainteresowaniach, w przyszłości posty będą wyświetlane podobnym osobom do Twoich fanów – jest to podstawowy błąd właścicieli nowych profili! Unikaj go!
Co więc możesz zrobić? Szukaj realnych odbiorców!
Aby użytkownik zaciekawił się Twoim profilem, musi przede wszystkim znaleźć coś wartościowego dla siebie.
Same wpisy reklamujące Twoje produkty niestety nie będą atrakcyjne. Nikt z nas nie lubi nachalnych reklam, więc podświadomie odbiorcy będą unikać takich informacji.
Postaw na różnorodność – wpisy, które przedstawią Twój kanał, jako wart śledzenia. Możesz spróbować np.:
- Tworzyć poradniki zgodne z Twoją działalnością – w każdej branży dzielenie się merytoryczną wiedzą się sprawdza.
- Dzielić się ciekawostkami branżowymi,
- Zadbaj o estetykę wpisów – zdecydowanie „ładna” grafika podnosi atrakcyjność każdego wpisu. Unikaj publikowania samych treści.
- Zadawaj pytania swoim fanom – to stanowi podstawę budowania społeczności na profilu. Jest to najlepszy sposób, aby z wirtualnym odbiorcą zbudować relację.
Konkursy Facebook’owe
Bardzo dobrym sposobem, na dotarcie do większej liczby odbiorców jest zorganizowanie konkursu. Dzięki temu, że osoby chcące wziąć udział, będą Twój wpis udostępniać, możesz dotrzeć do nowych użytkowników.
W ten sposób, coraz więcej osób widzi Twój post z konkursem.
Jest to jakiś sposób na dotarcie do nowych kupujących, a Ty możesz przy tym zwiększyć swoją sprzedaż poprzez Facebook’a.
Korzystanie z płatnych możliwości Facebook’a
Przytoczone wcześniej przykłady, stanowią sposób na budowanie społeczności w sposób organiczny. Ale istnieją również inne możliwości – trochę „na skróty”, dzięki czemu możemy docierać do klientów zainteresowanych branżą.
Płatna forma jest o tyle korzystna, że dzięki odpowiednio stworzonej kampanii, możemy reklamować produkt ze sklepu konkretnym użytkownikom – czyli takim, którzy mogą faktycznie być nim zainteresowani.
Skąd Facebook wie, komu wyświetlać Twoje reklamy?
Jest takie powiedzenie „pokaż mi swojego Facebook’a, a powiem Ci kim jesteś” – i tutaj ono się zdecydowanie sprawdza. Facebook „śledzi” każdy nasz krok w Internecie Wie, czym się interesujemy, jakie posty się nam podobają, czy będziemy skłonni bardziej „polubić” post czy skomentować, ile mamy lat, płeć, zna nasz status w związku, wie gdzie pracujemy, gdzie się obecnie znajdujemy i wiele, wiele innych informacji. Dzięki temu, wyświetla nam później reklamy, które faktycznie mogą nas zainteresować.
Spotkałeś się z sytuacją, że chcąc kupić buty, szukasz odpowiedniej pary w sklepach internetowych, a potem „pół Twojego facebook’a” to reklamy butów? To już wiesz dlaczego 🙂
Dobrze skomponowaną reklamę zobaczą tylko zdefiniowane osoby, np. tylko mężczyźni w wieku od 20 do 50 lat, zainteresowani wędkarstwem – jeśli prowadzisz sklep z artykułami dla wędkarzy –to naprawdę działa!
Jest to bardzo korzystna opcja, jednak nie jest łatwo prawidłowo stworzyć kampanię – często dobrym pomysłem jest skorzystanie z pomocy specjalistów doświadczonych w tworzeniu reklam na Facebook’u.
Połącz sklep internetowy z kontem na Facebook’u
Oczywiście, aby zwiększyć sprzedaż poprzez Facebook, Twój profil musi być związany ze stroną. Połączenie strony www z Facebook’iem może być wykonane nawet w najprostszy sposób – w linku do profilu na stronie, lub w sposób bardziej złożony, gdzie na stronie wyświetla się okno, w którym widnieją Twoje ostatnie posty, komentarze czy liczba polubień. Dodatkowo ważne jest, aby profil na Facebook’u miał dodaną informację o stronie!
Ważnym elementem jest zainstalowanie na stronie tzw. Piksela zdarzeń Facebooka.
Jest to troszkę bardziej złożone zadanie – tutaj również warto skorzystać z pomocy specjalistów. W skrócie – Piksel Facebook’a to narzędzie, które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań, które podejmują Twoi klienci w witrynie. Dzięki temu zwiększa się efektywność Twoich reklam poprzez jeszcze lepsze dobranie grupy odbiorców, możesz też wyświetlać reklamy osobom, które są podobne do Twoich klientów. W efekcie następuje zwiększenie sprzedaży. Piksel umożliwia również pomiar wyników Twoich reklam.
Ogłaszaj promocje
Kto z nas nie lubi oszczędzać? Jeśli w Twoim w sklepie jest informacja o aktualnej promocji, to wielu użytkowników może ją po prostu przegapić.
Publikując post na Facebook’u z informacją o promocji, osiągniemy zdecydowanie większą liczbę odwiedzin. Przeciętny użytkownik Facebook’a, sprawdza swój profil 14 razy w ciągu każdego dnia, wynika z tego, że szansa, że ktoś zobaczy informacje o Twojej promocji, jest duża. Warto oczywiście skorzystać z wspominanej wcześniej płatnej reklamy, dzięki czemu mamy świetny sposób na to, aby zwiększyć sprzedaż poprzez Facebook’a.
Reasumując – jak zwiększyć sprzedaż poprzez Facebook’a?
Mamy nadzieję, że tych kilka podpowiedzi da Ci trochę inspiracji do działania i odnajdziesz w nich informacje przydatne do dalszych działań, aby przyciągnąć do siebie nowych klientów.
Jeśli chciałbyś skorzystać z pomocy naszych specjalistów w tworzeniu i prowadzeniu profili na Facebook’u, zapraszamy do kontaktu!