You are currently viewing Ile kosztuje reklama na Facebooku w 2023 roku? Specjaliści Facebook Nowy Sącz odpowiadają + Darmowy poradnik, jak tworzyć reklamy na Facebook’u, które konwertują

Ile kosztuje reklama na Facebooku w 2023 roku? Specjaliści Facebook Nowy Sącz odpowiadają + Darmowy poradnik, jak tworzyć reklamy na Facebook’u, które konwertują

Jak reklamować się na Facebooku?

Ile kosztuje reklama na Facebooku?

Ile zainwestować w reklamę na Facebooku?

Jak zrobić najlepszą reklamę?

Jeśli masz firmę lub jesteś freelancerem, zauważyłeś, że aby dotrzeć do większej liczby osób, musisz promować swoją firmę w Internecie i aby to zrobić, musisz wykorzystać wszystkie dostępne środki, zaczynając od reklamy na Facebooku.

Tak, OK, pomyślisz, ale ile kosztuje konsultacja dotycząca reklam na Facebooku? Zasięgnięcie porady i opinii eksperta, tak naprawdę nic nie kosztuje. Zadzwoń do nas i zapytaj o SEO i reklamy na Facebook’u dla Twojej firmy. Możemy również umówić się na rozmowę twarzą w twarz i omówić zakres działania i strategię.

Jednak jako agencja zajmująca się SEO, reklamą, e-commerce, marketingiem internetowym DAJ ZNAĆ w Nowym Sączu, możemy powiedzieć, że nie da się ustalić wcześniejszej kwoty, a jedynie „widełki”. Zanim podasz konkretny budżet, warto wiedzieć, co chcesz osiągnąć i przede wszystkim, w jaki sposób chcesz to zrobić i jakie jest Twoje grono odbiorców.

CPC – (koszt kliknięcia) może się znacznie różnić w zależności od celu, konkurencji, sektora lub strategii oferty, którą zdecydujesz się wdrożyć.

Dlatego, aby rozpocząć skuteczną kampanię i nie marnować budżetu, trzeba znać narzędzia wydawnicze i narzędzia do zarządzania reklamami, a także system, za pomocą którego Facebook ustala koszt reklam.

Precyzja w wyborze celu, jakość i trafność treści również znacząco wpływają na koszty.

Reklama na Facebooku to jedna z ulubionych strategii firm na całym świecie. W rzeczywistości istnieje około 7 milionów tych, którzy promują się w sieciach społecznościowych.

Facebook ma 2,60 miliona aktywnych użytkowników miesięcznie, co stanowi prawie jedną trzecią światowej populacji. Oznacza to, że aby dotrzeć do klientów, ważne jest posiadanie strategii marketingu cyfrowego i promowanie się w Internecie.

Przejdźmy do sedna sprawy i dowiedzmy się, ile kosztuje reklama na Facebooku. 

Jak Facebook ustala koszty reklamy? Reklama Facebook Nowy Sącz

Aby określić, ile kosztuje reklama na Facebooku, należy ocenić kilka czynników:

  • oferta – jak zbudowany jest Twój cel i ile osób do niego należy;
  • konkurencja – jak duża jest konkurencja dla wybranej przez Ciebie publiczności;
  • budżet – pieniądze, które zamierzasz zainwestować;
  • jakość i trafność reklam w odniesieniu do określonego celu.

To są główne zmienne, które należy wziąć pod uwagę. Jednak na koszty reklamy wpływa także sezonowość i branża.

W jakich porach roku ludzie robią najwięcej zakupów?

Zwykle na Boże Narodzenie lub podczas sezonowych wyprzedaży. W takich momentach wzrasta konkurencja, a co za tym idzie także koszt reklam na Facebooku.

Jeśli chodzi o branżę, warto wiedzieć, że ona również ma istotny wpływ na koszt reklam.

Przyjrzyjmy się szczegółowo wszystkim elementom wpływającym na koszt reklamy na Facebooku, abyś mógł ocenić, jaki budżet przeznaczyć na skuteczną promocję swojej firmy.

Grupa odbiorców ma znaczący wpływ na koszt reklamy na Facebook’u – nasz ekspert od Facebook’a w Nowym Sączu pomoże Ci ustalić Twoją grupę odbiorców

Twoja grupa docelowa (grupa odbiorców) to jeden z największych czynników wpływających na cenę Twoich reklam na Facebooku. W rzeczywistości sieć społecznościowa różnicuje koszt reklam w zależności od tego, czy profilujesz swoją grupę docelową na podstawie wieku, płci czy konkretnych zainteresowań.

Ogólnie rzecz biorąc, węższa i lepiej sprofilowana grupa docelowa wiąże się z wyższymi kosztami niż szersza i bardziej ogólna publiczność.

Dzieje się tak, ponieważ wybierając atrybuty o dużej wartości, możesz dotrzeć ze swoimi reklamami do określonego i potencjalnie bardziej zainteresowanego rynku!

Natomiast jeśli wybierasz grupę odbiorców w oparciu o bardziej ogólne zainteresowania, liczba użytkowników, do których dotrze reklama, wzrasta, ale CTR (wskaźnik efektywności Twojej kampanii) maleje.

Dlaczego?

Większa grupa odbiorców obejmuje użytkowników o niskiej wartości, którzy prawdopodobnie nie odpowiedzą na Twoje wezwanie do działania. Konsekwencją tego wyboru będzie zatem kampania o niskiej wartości.

Aby uniknąć marnowania budżetu na odbiorców, którzy nigdy nie klikną Twojego wezwania do działania, skup swoją kampanię na dobrze sprofilowanych odbiorcach.

Budżet reklamowy – ustal budżet reklamowy na kampanie Facebook razem z naszymi ekspertami z Nowego Sącza

Przed podjęciem decyzji, ile wydać na reklamę, ważne jest, aby zrozumieć, że budżet wpływa na skuteczność kampanii. W rzeczywistości niski budżet reklamowy pozwala na konwersję mniej niż wyższego wydatku, właśnie ze względu na ograniczenia wydajności.

Tak naprawdę Facebook wyświetla Twoje reklamy zgodnie z ustawionym budżetem. Oznacza to, że wydając niewiele, Twoje reklamy będą wyświetlane ograniczonej grupie odbiorców. Efektem będzie zatem niewielka liczba wyświetleń i kliknięć reklam.

W rzeczywistości nawet mniejszy budżet może dać dobre rezultaty. Ważne jest, aby zrozumieć, jak zarządzać kampaniami na Facebooku na poziomie ekonomicznym.

Dlatego ustalając budżet na kampanię, zawsze warto rozważyć, czy Twoja oferta jest konkurencyjna, czy nie.

Oferta reklamowa – specjaliści Facebook Nowy Sącz

Ile więc kosztuje reklama na Facebooku? Różni się w zależności od rodzaju strategii, którą planujesz skonfigurować.

Kiedy tworzysz kampanię lub reklamę sponsorowaną, Facebook oferuje dwie możliwości zarządzania budżetem:

  • Strategia niskiego kosztu ustalania stawek – ta opcja jest najbardziej opłacalna. Jest to automatyczne zarządzanie kampanią, w którym sieć społecznościowa sama przydziela Twoje zasoby do odbiorców. Jest to system preferowany przez firmy, ponieważ pozwala uzyskać większą liczbę odpowiedzi przy najniższym koszcie.
  • Strategia ustalania stawek za docelowy koszt – strategia ta, znana również jako ręczne zarządzanie kampanią, jest ulubioną strategią osób z dużym doświadczeniem w zarządzaniu reklamami.

Celem jest ustalenie kosztu kliknięcia. To świetna strategia uzyskiwania większej liczby konwersji, promowania instalacji aplikacji, generowania potencjalnych klientów lub dystrybucji bezpłatnych e-booków.

Pamiętaj, że ustawienie dużego budżetu zwiększa całkowitą wartość reklamy. Jednak najlepszą praktyką jest najpierw skonfigurowanie trafnej i wysokiej jakości reklamy, a następnie określenie rodzaju inwestycji.

Cena kampanii reklamowej na Facebooku nie jest stała, lecz zależy od podaży i popytu

Konfigurując sponsoring, algorytm Facebooka dokładnie ocenia trzy aspekty reklamy:

  • Oferta – oferta odnosi się do budżetu, jaki jesteś skłonny zainwestować, aby osiągnąć swój cel i zaprosić potencjalnego klienta do interakcji z Twoją reklamą. Jest to bardzo istotna zmienna z punktu widzenia algorytmu.
  • Szacunkowe współczynniki działań – szacunkowe współczynniki działań określają prawdopodobieństwo, że Twój cel wejdzie w interakcję z Twoją reklamą. Im wyższy szacowany współczynnik akcji, tym większa szansa, że Twoi odbiorcy otrzymają dobrze ukierunkowany przekaz.
  • Jakość i trafność reklamy – czynniki te zależą od sposobu, w jaki ludzie wchodzą w interakcję z Twoją reklamą (interakcje mogą być zarówno negatywne, jak i pozytywne).

Jeśli Twoja reklama uzyska wysoki wynik, ma większą szansę na sukces.

Cel reklamy – razem z naszymi specjalistami Facebook z Nowego Sącza ustalisz najlepszy cel reklamy

W ustawieniach kampanii Facebook daje Ci możliwość wyboru pomiędzy trzema makro celami, w ramach których wstawia bardziej szczegółowe cele:

  • Świadomość – świadomość marki, liczba osób, do których udało się dotrzeć;
  • Działanie – ruch, instalacje aplikacji, zaangażowanie, wyświetlenia wideo, generowanie potencjalnych klientów , wiadomości, sprzedaż z katalogu produktów;
  • Konwersja – wizyty w sklepie, konwersje.

Wizyta w sklepie i zakup produktu dla firm oznacza natychmiastowy zwrot, dlatego wymagają one większego budżetu.

Pozostałe cele, takie jak świadomość i działanie, mają jednak charakter funkcjonalny i służą osiągnięciu długoterminowych rezultatów. Cele te są zwykle wybierane na początku ścieżki zakupu, aby przyciągnąć użytkowników i zwiększyć świadomość marki.

Ich zadaniem jest sprowadzenie potencjalnego klienta na dalszy etap ścieżki sprzedażowej. Koszty reklamy są w tym przypadku niższe, ponieważ konwersja następuje w późniejszym czasie.

Umieszczenie reklamy na Facebooku – marketerzy i specjaliści od reklam na FB Nowy Sącz

Pozycjonowanie jest kluczowym czynnikiem sukcesu Twoich reklam. Z tego powodu koszty różnią się również w zależności od tego, gdzie zamierzasz je opublikować.

Facebook jest także właścicielem Instagrama, co pozwala na publikowanie w obu sieciach społecznościowych w prosty i bezpośredni sposób poprzez panel zarządzania reklamami.

Twoje reklamy mogą wówczas pojawiać się w kilku miejscach:

  • Instagram,
  • historie na Instagramie,
  • prawa kolumna Facebooka,
  • Facebook Messenger,
  • podczas przeglądania osi czasu przez odbiorców,
  • filmiki na Facebooku.

Dzięki temu zarządzanie kampaniami i ich optymalizacja są łatwiejsze i bardziej opłacalne.

Wybierając lokalizację, należy pamiętać, że CPC (koszt kliknięcia) w przypadku reklam na Instagramie jest wyższy niż w przypadku Facebooka, zarówno w przypadku Aktualności, jak i Stories.

Podobnie jak w przypadku budżetu, Facebook umożliwia także wybranie opcji „automatyczne miejsca docelowe”. W takim przypadku system dystrybucji platformy będzie tak pozycjonował reklamy, aby dawały jak najlepsze rezultaty.

Jakość reklamy – stworzymy dla Ciebie najlepsze reklamy na Facebook – Nowy Sącz

Dwa inne parametry, które Facebook bierze pod uwagę przy ustalaniu kosztu reklamy, to jakość i trafność.

W rzeczywistości sieć społecznościowa przyznaje ocenę pod kątem trafności i zaangażowania, na podstawie której możesz poprawić swoje wyniki.

W centrum pomocy dla firm Facebooka można znaleźć na ten temat następujące wpisy:

Warto się z nimi zapoznać przed rozpoczęciem kampanii reklamowej na Facebook’u, nawet jeśli chcesz zlecić jej prowadzenie specjalistom SEO z Nowego Sącza takim jak my.

Pora roku – jaka jest najlepsza pora roku na reklamy na Facebook’u? Specjaliści z Nowego Sącza odpowiadają

Ta zmienna prawdopodobnie Cię zaskoczy, ale sezonowość również wpływa na to, ile kosztuje reklama na Facebooku.

W określonych porach roku firmy wydają więcej na reklamę. Dzieje się tak, aby wykorzystać te dni, kiedy ludzie są bardziej skłonni do dokonywania zakupów. Te dni to na przykład:

  • początek i koniec miesiąca – dni, w których otrzymuje się wypłaty,
  • dni promocyjne, takie jak czarny piątek itp.,
  • Święta Bożego Narodzenia i Sylwester.

W tych terminach reklamy kosztują więcej. Faktycznie, w godzinach szczytu następuje wzrost zapotrzebowania na powierzchnię reklamową i większa konkurencja w zakupie powierzchni reklamowej.

Tak naprawdę, aby uzyskać rezultaty, firmy są obecnie skłonne zwiększać swój budżet, aby prowadzić bardziej agresywne kampanie.

Sektor i branża, w jakiej działasz – reklamy na Facebook’u

Ostatnim aspektem, który bezpośrednio wpływa na koszt reklamy, jest branża, w której działa Twoja firma.

Średni koszt reklamy na Facebooku różni się w zależności od tego, czy zajmujesz się ubezpieczeniami czy podróżami lub hotelarstwem.

Aby więc zrozumieć, jaki jest koszt reklamy na Facebooku, musisz wziąć pod uwagę swoją branżę.

Narzędzia udostępniane przez Facebooka – bezpłatne i płatne do reklam

Facebook oferuje szeroką gamę narzędzi dla firm, zarówno bezpłatnych, jak i płatnych.

Oto niektóre z najważniejszych narzędzi:

  • Reklama – tutaj Facebook oferuje szereg płatnych narzędzi do tworzenia kampanii reklamowych skierowanych do konkretnej grupy odbiorców. Kampanie reklamowe można wykorzystać w celu zwiększenia świadomości marki, generowania leadów, promowania produktów lub usług i nie tylko.
  • Strony firmowe – umożliwiają firmom bezpłatne utworzenie profilu na Facebooku i interakcję z klientami. Można na nich udostępniać różnego rodzaju treści, takie jak posty, relacje, występy na żywo, oferty pracy, ale służą także do odpowiadania, komentowania i promowania wydarzeń.
  • Grupy – umożliwiają firmom tworzenie społeczności osób zainteresowanych ich produktami lub usługami. Mogą służyć do odpowiadania na pytania, zapewniania wsparcia i nie tylko.
  • Wydarzenia – mogą służyć do generowania zainteresowania, gromadzenia rejestracji i nie tylko.
  • Komunikator – jest to usługa komunikacji błyskawicznej Facebooka, za pomocą której firmy mogą komunikować się z klientami, odpowiadać na pytania, zapewniać wsparcie itp.
  • Creator Studio – to narzędzie, które pozwala firmom zarządzać swoją obecnością na Facebooku i Instagramie z jednego miejsca. Może być używane do tworzenia treści, planowania postów, śledzenia wyników i wielu innych.

Korzystając z tych narzędzi, firmy mogą dotrzeć do szerszego grona odbiorców, zwiększyć zaangażowanie i zwiększyć sprzedaż.

Nawet w branżach, w których konkurencja jest większa, nie należy rezygnować z własnej reklamy. Rzeczywiście, jeśli Twoi konkurenci nadal się reklamują, oznacza to, że uzyskają zwrot w postaci świadomości marki, generowania leadów i liczby konwersji.

Od czego zależy ostateczna cena Twojej kampanii reklamowej na Facebook’u?

Zauważyliśmy, że koszt reklamy zależy od wielu czynników:

  • odbiorców,
  • budżetu,
  • strategii ustalania stawek,
  • celu reklamy,
  • miejsca docelowego reklamy,
  • jakości reklamy,
  • sezonowości,
  • branży.

Każdy z nich wpływa na końcowy wydatek, jednak kolejną podstawową zmienną jest czas. Tak naprawdę możesz zdecydować, jak aktywna ma być Twoja reklama, w zależności od celów, jakie zamierzasz osiągnąć.

Ale cena reklamy nie dotyczy wyłącznie kosztów ściśle związanych z kampanią reklamową. Tak naprawdę pieniądze zainwestowane w reklamę nie gwarantują sukcesu ani celu, jaki sobie postawisz.

Prawdziwe wyniki zależą także od tego, jak zarządzasz firmową stroną na Facebooku i jak współpracujesz ze społecznością potencjalnych klientów.

Czy masz strategię marketingu cyfrowego? Specjaliści Facebook w Nowym Sączu

Kampanie reklamowe rzeczywiście przynoszą rezultaty, jeśli są ujęte w dobrze określonej strategii marketingu internetowego.

Dlatego do kosztów bieżących będziesz musiał dodać inne wydatki związane z rzeczywistą reklamą. Na przykład konieczne jest sprawdzenie, czy płacisz komuś za zarządzanie Twoimi sieciami społecznościowymi. A jeśli zarządzasz nimi samodzielnie, koniecznie uwzględnij wydatki na szkolenia, czas, jaki poświęcasz i energię potrzebną do ich ciągłego prowadzenia.

Ile zainwestować w kampanię reklamową na Facebooku? Zapytaj naszych ekspertów i skontaktuj się z DAJZNAĆ.PL – specjaliści Facebook Nowy Sącz

Aby zrozumieć, jaki budżet przeznaczyć na kampanie na Facebooku, musisz ocenić, jaki cel zamierzasz osiągnąć, zarówno w ujęciu ogólnym, jak i liczbowym, oraz w jakim czasie chcesz osiągnąć te wyniki.

Terminy są ściśle powiązane z dostępnym budżetem lub, alternatywnie, z terminami, które sam sobie wyznaczyłeś.

Przy małym budżecie czas potrzebny na osiągnięcie celów będzie dłuższy.

I odwrotnie, jeśli chcesz uzyskać więcej wyników w krótkim czasie, zasoby, które zostaną przeznaczone na reklamę na Facebooku, wzrosną. Ogólnie rzecz biorąc, najlepiej zacząć od małych liczb, aby przetestować reklamy i cel, aby nie uległ on zbyt szybkiemu nasyceniu.

Ogólnie rzecz biorąc, inwestycję należy ustalić na podstawie wielkości i rodzaju przedsiębiorstwa oraz zakresu potencjalnego celu.

Nowości w reklamie na Facebooku w 2023 roku i co warto wiedzieć?

W 2023 roku Facebook Ads wprowadził i udoskonalił szereg funkcji. Niektóre zmiany były konieczne także dlatego, że aktualizacja Apple do iOS 14 przyniosła kilka istotnych zmian w prywatności użytkowników, co nie pozostało bez wpływu także na reklamy na Facebooku:

  • Użytkownicy mogą nie zezwalać Facebookowi na śledzenie ich aktywności w innych aplikacjach i witrynach internetowych,
  • Facebook nie może już wykorzystywać danych stron trzecich do kierowania reklam
  • Facebook nie może już używać identyfikatorów urządzeń do śledzenia użytkowników na różnych urządzeniach.

Zmiany te utrudniły Facebookowi skuteczne kierowanie reklam i doprowadziły do niedokładnych kampanii.

Facebook wprowadził jednak szereg nowych funkcji, które mają pomóc firmom:

  • Conversion API – aby udostępniać dane konwersji bezpośrednio Facebookowi,
  • SKAdNetwork – pozwalający mierzyć konwersje z reklam mobilnych bez użycia plików cookies,
  • nowe narzędzia do tworzenia bardziej trafnych i angażujących reklam.

Przyjrzyjmy się niektórym narzędziom, które warto poznać w 2023 r.:

  • Reklamy w Messengerze – umożliwiają firmom wysyłanie bezpośrednich wiadomości do klientów w Messengerze w celu promowania produktów, usług lub wydarzeń albo pozostawania w kontakcie.
  • Reklamy leadowe – do zbierania wszelkiego rodzaju informacji z reklam, takich jak imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu lub adres.
  • Reklamy produktów „kup” – umożliwiają klientom kupowanie produktów bezpośrednio po kliknięciu reklamy.
  • Dynamiczne reklamy produktów – umożliwiają firmom pokazywanie klientom produktów, którymi mogą być zainteresowani, na podstawie ich wcześniejszej aktywności na Facebooku.
  • Reklamy wielu produktów – aby zaprezentować wiele produktów w jednej reklamie.

Facebook Ads oferuje także szereg kampanii zakupowych Advantage+ – służących dotarciu do szerszego grona odbiorców, poprawie zaangażowania i zwiększeniu sprzedaży.

Pomimo wyzwań Facebook Ads pozostaje zatem potężną platformą, która może pomóc firmom.

Jak pomagamy Ci obniżyć koszty reklamy na Facebooku? Reklamy na Facebooku – Nowy Sącz

Każda firma musi opierać swoje kampanie reklamowe Facebook na swojej specyfice i cechach odbiorców.

Jeśli jednak nie zamierzasz wydawać astronomicznych kwot na swoje reklamy, ważne jest, aby dobrze ocenić, jak prawidłowo skonfigurować kampanię reklamową na Facebooku. W ten sposób będziesz mógł uzyskać skuteczne kampanie bez wyrzucania pieniędzy.

Poniżej wyjaśniamy, zupełnie za darmo, jak możemy pomóc Ci stworzyć reklamy, które konwertują, wydając odpowiednią kwotę.

Ale przede wszystkim musisz otworzyć Menedżera firmy (obecnie Meta) i dodać swoje strony na Facebooku i konta reklamowe. Aby to zrobić, przejdź do zakładki Strony lub Konta reklamowe i kliknij „Dodaj”. Gdy już to zrobisz, możesz rozpocząć tworzenie kampanii, postępując zgodnie z radami, które Ci teraz przekażemy.

Darmowy poradnik, jak tworzyć reklamy na Facebook’u, które konwertują

Przygotowaliśmy ten poradnik na podstawie naszych doświadczeń i tego, jakie działania wykonujemy, żeby zapewnić naszym klientom jak najlepsze usługi. Dzięki temu poznasz również to, jak działamy.

Przekonaj się, że DAJZNAĆ to prawdziwi specjaliści SEO i Facebook z Nowego Sącza!

Test A/B

Pracując nad kreatywnością kampanii społecznej, nie ograniczamy się do jednej reklamy. Zanim zainwestujemy budżet naszych klientów, tworzymy kilka zestawów reklam, które pomogą nam określić, które z nich generują najwięcej konwersji.

Bierzemy pod uwagę fakt, że zmieniając również obrazy, małe fragmenty tekstu lub wezwanie do działania, możemy poprawić zwrot z inwestycji (ROI) reklamy.

Testy A/B polegają właśnie na stworzeniu kampanii, w której testowane są reklamy nieznacznie różniące się od siebie. Monitorując wyniki wszystkich osób, możemy zrozumieć, co działa najlepiej i wyeliminować te, które dają gorsze wyniki.

W ten sposób jesteśmy w stanie zoptymalizować inwestycję klienta, pozostawiając aktywne tylko te kampanie, które gwarantują najlepsze rezultaty.

Wybraliśmy to jako naszą pierwszą wskazówkę właśnie dlatego, że pozwala zainwestować budżet w treści o wysokiej wydajności i nie marnować go na posty, które nie konwertują.

Wybór celów

Generalnie ci, którzy chcą reklamować się na Facebooku, chcą mieć większy ruch na swojej stronie, zwiększyć sprzedaż swojego e-commerce, przyciągnąć więcej klientów do swojego lokalu. Wszystko w tym samym czasie i z tym samym budżetem, a najlepiej w jednej kampanii reklamowej czy osiągnąć to przy pomocy jednego posta.

Jednak praca w ten sposób przynosi efekt przeciwny do zamierzonego dla Twojej firmy.

W DAJZNAC.PL tworzymy dobrze sprofilowane kampanie, mające jeden cel. Tak, aby reklamy były spójne we wszystkich swoich elementach. Dzięki temu możemy obniżyć koszty reklamy na Facebooku, co skutkuje lepszymi wynikami.

Koncentrowanie wielu celów w jednej kampanii to sposób na marnowanie zasobów bez uzyskania pożądanych rezultatów. Tak naprawdę każdy cel wymaga innej kreatywności i musi być skierowany do konkretnego odbiorcy, aby wygenerować odpowiednią liczbę konwersji.

Co więcej, jasne zdefiniowanie celów pozwala również wybrać najodpowiedniejsze narzędzia. Na przykład reklamy na Messengerze są bardziej odpowiednie, jeśli chcesz budować bezpośrednią relację z klientami, niż zwykły post ze zdjęciem.

Tworzenie trafnych reklam dla docelowej grupy odbiorców

Wynik trafności to bardzo ważny wskaźnik dla reklam na Facebooku. Jest to wartość wskazująca, jak trafna jest Twoja reklama dla docelowych odbiorców.

Tworzenie reklam dostosowanych do odbiorców pozwala dużo zaoszczędzić, ponieważ obniża koszty reklam na Facebooku. Aby to osiągnąć, musisz bardzo szczegółowo sprofilować swoją grupę docelową. Ponadto musisz przestrzegać przepisów dotyczących reklam i zawsze testować reklamy.

Aby ocenić trafność reklamy, przeprowadzamy bardzo dokładną kontrolę wskaźników. Znajomość narzędzi analitycznych pozwala nam tworzyć coraz trafniejsze reklamy i umożliwiać lepszą alokację zasobów.

Śledzenie częstotliwości reklam

Jak powiedzieliśmy, nie możesz utworzyć pojedynczego postu, odpuścić i nigdy więcej się nim nie zajmować. Oprócz testów A/B, o których wspominaliśmy przed chwilą, musisz stale monitorować postęp swoich treści.

Śledzenie wyniku częstotliwości jest również kluczem do lepszego zarządzania budżetem reklamowym.

Aby ktoś stał się klientem, musi zobaczyć Twoją reklamę co najmniej kilka razy. Jeśli powyżej tego progu nie zostanie wygenerowane żadne działanie, Twoja reklama nie dociera do nowych odbiorców i nie generuje konwersji.

Jeśli częstotliwość jest wysoka, ale nie uzyskujesz kliknięć, interakcji i/lub konwersji, oznacza to, że nadszedł czas na sprawdzenie kampanii.

W rzeczywistości, mając wysoki wynik częstotliwości, musisz zatrzymać lub zmienić reklamy. W przeciwnym razie ryzykujesz, że Twoje działania będą bezużyteczne i nie będą generować wartości.

Stała aktualizacja ogłoszeń

Na dłuższą metę proponowanie zawsze tej samej reklamy może nie być optymalną strategią.

Bardzo ważne jest aktualizowanie kampanii, aby zainteresowanie klientów pozostało żywe.

Użytkownicy zazwyczaj nie skupiają uwagi na przedmiotach, które widzieli i recenzowali wiele razy.

Kiedy kampanie są w fazie malejącej, w DAJZNAC.PL aktualizujemy reklamy lub tworzymy nowe. Ta strategia pomaga utrzymać niskie wyniki częstotliwości, a tym samym optymalizować koszty kampanii.

Możemy zmieniać obraz, wezwanie do działania, pozycjonowanie lub konfigurować kampanię pod kątem różnych celów.

Wybierz najbardziej odpowiedni cel dla kampanii

Każda firma może adresować się do mniej lub bardziej szerokiego rynku. Oznacza to, że Twoi odbiorcy mogą mieć bardzo różne cechy i potrzeby.

Strategia każdej agencji marketingu społecznościowego opiera się na bardzo dokładnej analizie Twoich odbiorców, co pozwala na tworzenie ukierunkowanych reklam.

W rzeczywistości segmentacja odbiorców pomaga nie strzelać do tłumu w sposób przypadkowy, ale pozwala dotrzeć do każdej części widowni z odpowiednim komunikatem. Ten sposób pracy pozwala zoptymalizować budżet i poprawić skuteczność kampanii na Facebooku.

Będziesz mógł między innymi wykluczyć tę część konsumentów, która nie odpowiada Twoim reklamom lub która prawdopodobnie nie wejdzie w interakcję z Twoją reklamą.

Konfigurowanie kampanii remarketingowych i retargetingowych

Kiedy ludzie znają już Twoją firmę i markę, znacznie łatwiej jest uzyskać konwersje.

Retargeting i remarketing to strategie mające na celu przechwytywanie użytkowników, którzy już weszli w interakcję z Twoją firmą.

Kampanie retargetingowe i remarketingowe na Facebook’u służą poprawie współczynnika konwersji i przekonaniu tych, którzy jeszcze nie zostali klientami.

Zazwyczaj są to osoby, które odwiedziły już Twoją witrynę, wykonały w niej działania, zapisały się już na Twoją listę mailingową, polubiły Twoją stronę na Facebooku lub obserwują Cię na Instagramie.

Różnica między obiema strategiami polega na tym, że retargeting skierowany jest do odbiorców potencjalnych klientów utworzonych na podstawie plików cookie i piksela Facebooka.

Natomiast w przypadku remarketingu reklamy są wyświetlane osobom zapisanym na Twoją listę mailingową.

Pamiętaj, że współpraca z agencją reklamową taką jak nasza gwarantuje Ci optymalne rezultaty, a wydany budżet będzie prawdziwą inwestycją.

Zwrócenie się o pomoc do agencji internetowej oznacza tworzenie strategicznych kampanii, posiadanie kalendarza redakcyjnego umożliwiającego regularne i ukierunkowane zarządzanie treścią, określenie precyzyjnego i dobrze sprofilowanego celu. Elementy te pozwolą Ci uruchomić reklamę o wysokiej skuteczności pod względem wyników i najlepiej zainwestować swój budżet.

Marketing mediów społecznościowych – DAJ ZNAĆ – specjaliści SEO i Facebook Nowy Sącz – reklamy i marketing internetowy

Dowiedz się, jak możemy pomóc Ci rozwinąć Twoją markę i pozyskać nowych klientów.

Zbuduj swoją obecność w Internecie!

Buduj relacje z potencjalnymi klientami!

Daj się poznać szerszemu gronu odbiorców!

Kiedy wzrasta popyt konsumencki, wskazane jest dokonanie przeglądu swojej strategii reklamowej, wydawanie większych kwot na reklamę i tworzenie skuteczniejszych reklam.

Skontaktuj się z nami.